דף הבית / אקטואליה / האופנה של העתיד

האופנה של העתיד

הערה: אנחנו יודעים, שהעידן של צריכה המונית חלף.

תגובתי: כן, האנושות כבר הבינה שקניות אין-סופיות כבר לא מספקות.

הערה: מגיע עידן של "אופנה להשכרה". גם המעצבים וגם בתי אופנה מפתחים עכשיו מגמה של השכרת פריטים מעוצבים. במקום לשלם כמה מאות יורו עבור פריט אופנתי, אפשר לשלם 50-60 יורו ולהשכיר אותו. באופן כזה, אפשר לבחון את המלתחה שלך כמקור הכנסה.

תגובתי: באופן הזה אף אחד בכלל לא יקנה דבר. מה גם שלא צריך דבר. כמה פריטים כאלה צריך אדם? רכישת פריטים "על הדרך" זו מגמה שחולפת. האנושות משתנה מבפנים. פעם הלבישו את המלך בבגדים מיוחדים והוא נחשב למלך! בעבר היינו מעריכים ובוחנים את אדם לפי בגדיו. היום זה אחרת, הזמנים ההם חלפו.

שאלה: לדבריך האנושות שואפת כעת להשתנות מבפנים. מה זה יופי פנימי?

תשובתי: זה הרצון שלנו! כך הוא משתנה בהדרגה בגלל כל מיני מצבים חיצוניים. אפשר לראות איך היום מתפתחות תוכניות העוסקות בפעילות פיזית. ובכל זאת לא אנחנו עושים את זה, אלא עושים איתנו, כדי למכור לנו באופן כזה. כך זה בכל מקום. אבל זה לא יעזור! עוד 10 – 20 שנה בכל מקרה האנושות תגיע למצבים חדשים, לרצונות חדשים, יותר פנימיים וכבר לא ישימו לב למראה החיצוני. יופי, הוא האחרון שייעלם. אבל בסיכומו של דבר זה לא מה שקובע.

שאלה: מהו הרצון הפנימי שעליו אתה מדבר?

תשובתי: לקשט את עצמך. רצון פנימי לקשט את עצמך באופן חיצוני. מפני שיופי פנימי אינו נראה לחוץ. אז אני אקשט את עצמי באופן חיצוני וכולם יחשבו: "איזה חכם! אלו משקפיים מיוחדות יש לו!", אנחנו רוצים שהיופי החיצוני ייראה כיופי פנימי, לכן באופן כזה אנחנו מתעללים בעצמנו ובאחרים.

עלינו להגיע למצב שאנחנו מעריכים באדם את היופי הפנימי שלו. טוב לב, שיתוף, חמלה, התרחקות מעצמי כלפי אחרים. אנחנו לא מרגישים ולא מעריכים את זה ודווקא זה מה שאנחנו צריכים. שזו תהיה האופנה, וזה כבר עניין אחר.

שאלה: אבל מה ניתן לעשות שאותו יופי פנימי שעליו אתה מדבר, יהיה בולט ופופולרי?

תשובתי: רק חינוך ולא בשום צורה אחרת. כדי שאני אביט על ילדה בכיתה ואעריך אותה לפי היחס הנכון שלה לכולם. ובאופן כזה גם אבחר לעצמי אישה, ולא לפי אורך הרגליים.

הערה: לדבריך שהיופי החיצוני הוא האחרון שייעלם.

תשובתי: ייעלם מתשומת ליבנו. כאשר נפסיק לשים לב אליו, הוא יהיה האחרון שייעלם. ולא לפיו אני אעריך את האדם. הוא יכול להיות אפילו מכוער. אני לא אראה את הכיעור שלו, אני אראה את היופי הפנימי שלו. כמובן שזה לא פשוט, ולא עכשיו כפי שנראה העולם הזה, שכל הזמן מכוון אותנו להערכות חיצוניות. אבל אני משוכנע, שבאותו קצב שבו אנחנו מתקדמים, עם הניתוחים של הפנים, הגזרה וכל השאר, זה כבר יקרה בעתיד הלא רחוק.

האופנה של העתיד תהיה מכוונת אך ורק להתגלות יפה של העולם הפנימי. ולא צריך ליצור שום אופנה להשכרת פריטים.

שאלה: כיצד תיראה חברה יפה?

תשובתי: חברה יפה, זו חברה, שחושבת רק על התוכן הפנימי של האדם וחיה את זה. בתוכה כולם מבינים, מרגישים חום אחד כלפי השני. דווקא לפי זה נעריך בני אדם. זה יהיה, בקרוב.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest