דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האופי היהודי הוא אחדות

האופי היהודי הוא אחדות

רק אחדות תאפשר לעם ישראל להגיע להצלחה בכל תחום. כי על ידי זה הוא מקיים את מטרת הבריאה. העניין כאן הוא לא בפוליטיקה ולא בכלכלה, האחדות טמונה בתוכנית היקום הפרושה לפנינו. הגיע הזמן להבין אותה, ועל כולנו יחד להתחיל לממש.

אם נתעסק בזה, אומות העולם תצטרפנה אלינו כדי לעזור בכל דבר. כמו שכתוב בישעיהו הנביא, פרק י"ד: "וּלְקָחוּם עַמִּים וֶהֱבִיאוּם אֶל־מְקוֹמָם, וְהִתְנַחֲלוּם בֵּית־יִשְׂרָאֵל עַל אַדְמַת יהוה."

שאלה: אז מי מפריע לעם ישראל?

תשובה: הוא בעצמו. לדוגמה, בימים אלה בכנסת דנים בחוק הלאום. על ידי זה הפוליטיקאים רוצים לברר את השאלה הבסיסית: האם אנחנו חיים בארץ שלנו כעם ישראל?

אבל על מה הם מתבססים? על מורשתו של ז'בוטינסקי ובן גוריון? הנימוקים האלה אינם מציגים בסיס מספיק, ומכאן הדיון.

הנושא הזה הפך להיות אקטואלי, ואנחנו חייבים להסביר לאנשים מה זה באמת "עם ישראל", "ארץ ישראל", "מדינת ישראל".

חזרנו לכאן כדי לממש את תפקידנו, וקיבלנו את התקופה הנוכחית כדי לנצל אותה לבניית עם ישראל בצורתו האמיתית לפי חוקי הטבע, ולא לפי מה שבא לנו. הסולטן הטורקי, המנדט הבריטי, ההמלצות של פרופסורים באוניברסיטה, וכולי – כל זה באותה מידה אינו מותאם לטבע.

חיינו מספיק לפי חוקים זרים, אז למה עלינו לקבל על עצמנו עוד גרסאות של חוקים, אפילו שלנו, אבל לא פחות דמיוניות ומלאכותיות. האנטישמיות הגוברת, היא סימן לכך, שהעולם מגלה את זה לעצמו ולנו.

אני חוזר ואומר, שמדובר על תוכנית של הטבע עצמו. זה נכון שאנחנו לא כמו אחרים, אבל זה רק כתוצאה מסיבה אחת: עלינו מוטלת האחריות לקבל צורה מסוימת ולהיות כמעבר לכל העולם. האנטישמיות הגוברת היום היא סימן לכך, שהעולם מבין ומגלה את זה לעצמו ולעצמנו.

אנחנו צריכים להדגיש נקודות מפתח. אכן, ישנה בעיה. אכן, אנחנו צריכים לקבלת על עצמנו את החוק הזה המגדיר את תפקידו ומהותו של עם ישראל ושל הארץ שנקראת "ארץ ישראל".

בניגוד לאחרים, אנחנו נחשבים לעָם רק בתנאים מסוימים. ואם נקיים אותם, אז ייעלמו הסכסוכים האתניים, יתגלה שלכולם יש מקום ועל כולם מוטלת האחריות על התיקון. אנא, הצטרפו אל כיפת האיחוד, ויחד אנחנו נעשה את כל מה שנדרש.

הצעת החוק החדשה נועדה לחלק בין היהודים והעמים האחרים שחיים כאן. אנחנו, לעומת זאת, קוראים לא לפירוד, אלא לאיחוד.

מדובר אל שאלת מפתח מאוד לא פשוטה. הבורא מעורר את הפוליטיקאים ובכך שולח לנו סימן ברור, כדי שדווקא אנחנו נפתור את הבעיות הללו. אף אחד מהם אינו יכול למצוא פתרון. לא משנה כמה הם מצביעים, אילו חוקים מקבלים, פירות עבודתם לא יעמדו במבחן המציאות. זה רק יוביל לשריקת בוז מכלל הציבור.

מצד שני, אם אנחנו נתחיל לעשות את מה שצריך, לפי תוכנית הבריאה ולפי התפתחות העולם, אז נקבל תגובות מצוינות מכל אומות העולם. "היהודים פתאום עוסקים במה שצריך" – כך מיד הם יבינו וירגישו.

כמו שכותב בעל הסולם, שהתיקונים של העם היהודי נעשים בשלבים, אבל בדרך ארוכה וקשה, ואומות העולם, לעומת זאת, מקבלים אותם בבת אחת. לכן, הפעולות הנכונות שלנו יתוגמלו באופן מיידי לתגובה חיובית ולהערכה. וכל התהליך הזה יתגלה לנגד עינינו.

היום, הוויכוח על אופייה היהודי של המדינה, למעשה, "מצוץ מן האצבע". וכמובן, העולם אינו מסכים עם הגישה הזאת. ללכת בכוונה נגד כולם, זה לא תמיד עוזר. כך אנחנו לא ננצח. באופן דומה, רוסיה מתעמתת היום עם אירופה ואמריקה בצורה נואשת. העולם שלנו הוא אגואיסטי: למי שיש יותר כסף, הוא המנצח.

זה נקבע מראש, ואפילו אם אתה צודק, אי אפשר לעשות שום דבר. ואנחנו במקרה הזה לא צודקים, ולכן לא נצליח. נצטרך בכל זאת "לאכול מה שמכינים" בשבילינו, כי אנחנו לא מותאמים לתוכנית הבריאה.

לפי התוכנית הזו, אנחנו צריכים ללכת לאיחוד בתוך הסביבה שלנו ועם הבורא. מי שמסכים להצטרף אלינו ואליו, בבקשה. לכולנו יש מקום. זה מה שנקרה "אופייה היהודי של המדינה", זה מה שנקרא "עם ישראל".

איך ליצור כזו אחדות, על כך כותב בעל הסולם ב"דור האחרון":

"אפשר לקנות על ידי כסף ועל ידי השפעה דתית את לב השיחים הערבים, שיקבלו הדת בשותפות עמנו לאגודה אחת ויעשו נפשות בין העובדים והרכושנים הערבים. מזה יצמח טובה לציונות, כי מאחר שיקבלו הדת שמחייב אהבה והשפעה לכל האנושות יחד, במידה אחת, אם כן לא יצרו עינם על גזל הארץ, כי יבינו שהארץ לה' הוא. רמת החיים של הערבים יהיה שווה עם רמת החיים של היהודים, וזה יהיה בקשיש גדול לעשיית נפשות ביניהם".

רק אחדות ושוויון יבטיחו ניצחון. ובכך נמית את כל כוחות הטומאה.

עלינו להבין שאנחנו לא פועלים נגד השיח'ים, הממשלות, האו"ם או כל אחד אחר. במקום זה, עלינו ליצור איזון בין הכוחות הפנימיים שנמצאים בתוך האנושות. עליהם אנחנו צריכים לחשוב, ואז נצליח.

מתוך שיעור על פי מאמר "הערבות", 27.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תן אור לעולם
מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי
איחוד על בסיס אהבה או שנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest