דף הבית / כלכלה / כסף / האו"ם: צנע יוביל את העולם למשבר

האו"ם: צנע יוביל את העולם למשבר

דעתו של היינר פלאסבק, מומחה האו"ם למסחר ופיתוח: "הממשלות צריכות לוותר על מדיניות הצנע. אחרת הכלכלה העולמית תמצא את עצמה במשבר עמוק. אם שערי הריבית בכל מקום שואפים לאפס, והממשלות אינן עושות דבר מלבד חיסכון וקיצוץ בהוצאות המדיניות, העולם ייכנס למצב של שפל קבוע. רמת האבטלה מושפעת מאוד מהביקוש.

ואם אין ביקוש, הממשלה מוכרחה לעבור לתוכנית רחבה של עידוד הכלכלה. בואו לא נשקר לעצמנו. קיים איום ממשי על כל העולם המפותח. אנחנו צריכים להפנים את הלקח הזה, ולעשות זאת מהר".

התייחסותי: אבל איזה לקח ללמוד, אלו מסקנות להסיק ומה בדיוק לעשות – אף אחד לא יודע. ובכל זאת לא רוצים להקשיב…

הרי דווקא לפי תיאוריית ההתפתחות הקפיטליסטית האגואיסטית של פעם, אם חושבים בהיגיון, אנחנו מוכרחים לחסוך ולחשוב רק על עצמנו. ולפי איזו תיאוריה צריך להקשיב לך, אם אתה אומר שלא צריך לחסוך, וצריך לחשוב רק על אחרים? וחוץ מזה, אנחנו ניצבים בפני שנת 2012, ורבים, אם לשפוט על פי האנשים שכותבים אליי, נכנסים לפאניקה, עם כל נבואות הזעם על סוף העולם…

אך למעשה, צריך רק לשנות את נקודת המבט על המתרחש – לראות בו לא משבר, לא מבוי סתום, אלא תוכנית נבונה של הטבע לשם התפתחות האדם. יש להתייחס למתרחש כמו לתרגיל בבית הספר, שאותו אנחנו מוכרחים לפתור, לשנות את עצמנו כדי לעבור את מבחן הבגרות ולהיכנס אל החיים, החיים החדשים, ההרמוניים והטובים.

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה העולמית על סף מיתון חדש
הצנע יניע את ספירלת הקריסה
בהמשך – נפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest