דף הבית / אקטואליה / האוטיזם מתפשט בעולם

האוטיזם מתפשט בעולם

שאלה: מספר המאובחנים באוטיזם בעולם הולך ועולה. בארצות הברית 1 מתוך 44 ילדים מאובחן על הספקטרום האוטיסטי, בישראל, 1 מתוך 78, אבל ההנחה שיש הרבה יותר אנשים שאינם מאובחנים בחברה החרדית והערבית. האם יש שורש לתופעת האוטיזם על פי חכמת הקבלה?

תשובתי: ודאי שכן. זה פגם בתקשורת בין המוח ללב, לנשמה, לכלי הקליטה הקשורים לתפקוד האינטגרלי של הגוף.

שאלה: אוטיזם  מוגדר כשוני נוירולוגי שמתאפיין בהגבלה בתחום הקשרים הבינאישיים והפרעה בכישורים חברתיים. האם אתה מסכים עם ההגדרה הזאת?

תשובתי: הכול תלוי איך אתה מגדיר אוטיזם. אתה יכול לבחון את כל האנושות וכולם יוגדרו על הספקטרום.

שאלה: האם זה רק עניין של הגדרה, או שבאמת יש יותר אוטיסטים בעולם?

תשובתי: אני לא חושב שיש היום יותר אוטיסטים, אני חושב רק שהדרישה שלנו מהאדם גדולה יותר. לפני חמישים או מאה שנה אנשים היו פשוטים. הם קמו, הלכו לעבודה, חזרו מהעבודה, אכלו משהו והלכו לישון או ישבו ליד הרדיו, הטלוויזיה, או קראו עיתון. לעומת זאת היום, אנשים צריכים להיות מקושרים ביניהם בכל מיני עבודות שדורשות מהם מאמצים גדולים, ואז אנחנו מגלים שהם אוטיסטים.

שאלה: מה היחס הנכון שהחברה צריכה לתת לאנשים עם בעיות תקשורת מסוג אוטיזם?

תשובתי: צריך לתת לכל אחד מקום משלו, ללמד אותם להתקיים בצורה אינטגרלית בתוך החברה עד כמה שאפשר. אני חושב שרוב בני האדם הם לא אוטיסטים. אלו שכן, עלינו לטפל ולדאוג להם לתעסוקה מתאימה וכך נוכל לשפר את מצבם במשהו. אנחנו לא צריכים לדאוג שהם יתפתחו כמו מה שנחשב לנורמה, אני לא חושב שזה בכלל אפשרי, וזה יכול לשבור אותם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 16.8.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest