דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה מנצחת הכול

האהבה מנצחת הכול

שאלה: תוך כדי תהליך הדינמיקה הקבוצתית, תוך כדי שיתוף הפעולה בין בני האדם, בנוסף לאווירה החיובית, מופיע גם מתח רגשי: שנאה, התנגחויות הדדיות…

תשובתי: אני חושב שזה יתגלה יותר ויותר, מפני שכדי להביא אותנו להסכמה, לאיזון עם הטבע ובינינו, אנחנו צריכים שיהיה לנו אגואיזם גדול, בהתאם לאותה המידה שבה נחדור לשכבות יותר פנימיות של הקשר ההדדי שלנו עם הטבע. כשאנחנו נעלה מעליהן ונתחבר מעל להתנגדות הגדולה הזאת, נוכל להשיג מתח גדול יותר, אנרגיה גדולה יותר, גילוי גדול יותר של החלקים הפנימיים של הטבע.

בשיתוף הפעולה בינינו, האגואיזם משחק תפקיד של נַגָד שנמצא בינינו, וככל שהוא גדול יותר, כך מתגלה בו יותר אנרגיה.

לכן בכל פעם גילוי האגואיזם צריך להיות גדול יותר, והניגודיות צריכה להיות גבוהה יותר וברורה יותר. כשאנחנו נתעלה מעליהם, אנחנו נחדור למעמקים גדולים יותר של הטבע. זהו המכשיר שלנו, שבעזרתו אנחנו נרגיש את עומק הטבע, בזכות הופעת השנאה, הניגודים, חוסר ההבנה בינינו, שקורעים אותנו בכל הדרגות ומכל הסיבות.

אם נתחבר זה לזה למרות כל זה, אז החיבור שלנו מעל להתנגדות יהפוך לאותו הכלי, שבעזרתו נגיע להרמוניה עם הטבע. כלומר, ההרמוניה שלנו תיבנה מתוך כך שאנחנו מחוברים באופן אינטגרלי עם הטבע, ועומק החיבור איתו, עומק החדירה לתוכו, יהיה תלוי בעוצמת ההתנגדות שעליה התגברנו.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קורס בחינוך הרמוני
ההסכמה – מעל לכל הניגודים
האמת נמצאת בחיבור בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest