דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האדם הוא חלק בלתי נפרד מהטבע

האדם הוא חלק בלתי נפרד מהטבע

שאלה: מצאנו את עצמנו כעת במציאות שבה באופן טבעי משתלבים הקשר ההדדי הכולל, שאותו אנחנו מרגישים היום בצורה חזקה מאוד, והדחייה האגואיסטית שלנו.

המוצא היחיד מההתנגדות הזאת, זה שינוי מערכת היחסים בין בני האדם ומערכת הערכים בחברה. כלומר, או להמתין, עד שהטבע יתקן ויכוון אותנו על ידי המכות שלו, כמו נגיף הקורונה במקרה הנוכחי, או שעלינו למצוא בעצמנו פתרון. אנחנו כועסים על הטבע ושואלים: מה קרה, למה אנו מקבלים עונש כזה? מה אתה חושב, האם לטבע יש שׂכל? האם מענישים אותנו על משהו או שאלה הם פשוט תהליכים אבולוציוניים?

תשובתי: האדם, הוא הגורם הטבעי היחיד, אנחנו נמצאים בתוך מערכת סגורה לחלוטין, ולכן לא יכולים לנתק ולהפריד את עצמנו מהטבע, ואת הטבע מעצמנו. לכן, אם מתרחש משהו הוא מתרחש בכל הטבע, במערכת אינטגרלית וגלובלית.

לכן לא צריכות להיות שאלות בנפרד לגבי האדם ובנפרד כלפי הטבע. אנחנו חלק מהטבע. זה, שחוץ מזה קיימת עבורנו אפשרות איך שהוא לפקח על עצמנו, להעריך, להעמיד עצמו מול הטבע, ללמוד ולחקור את התלות שלנו בו או אותו מאיתנו, אלה  רק האפשרויות שלנו. אבל עליהן להתחלק בצורה מדויקת מאוד, ראשית, לכך שאנחנו יכולים ללמוד ולהבין. שנית, לכך שאנחנו יכולים לשנות בתוכו ובתוכנו. מפני שבעיקרון, כל הבעיה שלנו עם הטבע היא בכך שאנחנו מפירים  את ההרמוניה שלו, את הקשר הטבעי שלנו איתו.

כאשר האדם היה עדיין בדרגה בהמית וכולנו התפתחנו מהמצב הזה, אז לא היו שום בעיות. האדם פעל מתוך ההבנה, התודעה וההרגשה שלו, כמו כל חלק אלמנטרי בטבע. לאחר מכן, כאשר התפתח בנו השׂכל, כאשר לפני כששת אלפים שנה הוא החל לרכוש תכונות אגואיסטיות, הוא התחיל להתנתק מהטבע, להתרחק ממנו, להעמיד את עצמו כנגדו. בין בני האדם התחילו להתפתח יחסים אחרים מאשר בטבע: אגואיסטיים, מנוגדים לו. וכאן מופיעה בעיה, התנגדות ועימות בין הטבע לאדם, בין הטבע לחברה האנושית.

שאלה: היכן אפשר לראות בטבע רמזים כלשהם לרגשות, לשׂכל?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לראות שום דבר בטבע, מפני שאנחנו מעבירים הכול דרכנו. לכן בטבע, בעיקרון אין כלום, אלא הכול עובר רק דרכנו.

שאלה: האם לטבע יש מטרה?

תשובתי: המטרה של הטבע, היא להביא את עצמו לאיזון אינטגרלי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 16.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest