דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם בשליטת הבורא

האדם בשליטת הבורא

שאלה: בעולם יש רשעים גדולים כמו למשל היטלר וסטאלין. נוצרת התחושה שעומד מאחוריהם כוח שלא ניתן להתגבר עליו, הבורא, ולאחר מכן הם מאבדים את הכוח הזה. מדוע זה מתרחש בצורה כזאת?

תשובתי: אם לא מובילים את האדם לקשר עם הבורא אז הוא פשוט מנוהל על ידי הכוח העליון, במיוחד אנשים שליליים וגדולים כמו היטלר וסטאלין, או אנשים חיוביים גדולים.

לאדם אין שליטה על כך. מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, פרט לאלה שמגיעים למגע עם הבורא או שרוצים להיות מכוונים למגע הזה, כל שאר בני האדם משועבדים, האגו מדבר בתוכם. לכן אנחנו לא יכולים לדרוש מהם משהו. הם הרי לא יודעים באיזה אופן להתנהג, כיצד ההנהגה העליונה מנהלת אותם ומדוע הם נאלצים לעשות כך או אחרת.

ודאי שיש להגביל אותם ברע שהם יכולים לגרום לעולם, אבל איננו יכולים להוקיע אותם על כך. עלינו להראות ולהסביר להם כיצד לגלות בצורה נכונה את הכוח האמיתי של הטבע, שמנהל אותנו דווקא כדי שנגלה אותו.

אנחנו לא יכולים להתייחס אליהם בצורה אחרת. אני מבין שמצד אחד ברמה הגשמית אתה יכול לשנוא אותם, מוכן אפילו להשמיד אותם ולא מסוגל לאחל להם שום דבר טוב. אבל מצד שני, עליך להבין שהאדם משועבד ויש עליו כפייה מצד אותם כוחות שהבורא מחדיר לתוכו והם עובדים בתוכו. האדם הוא יציר כפיו של הבורא.

רק אם בנוסף למה שהוא קיבל מהבורא הוא רוכש בו זמנית את שיטת התיקון של אותן תכונות נוראיות שהבורא מיקם בתוכו, כלומר האפשרות להיתקן, אז כבר תוכל לשאול אותו ולדרוש ממנו: "מה עשית עם מה שקיבלת? האם אתה מיישם את שיטת התיקון, האם אתה משתמש בה בצורה נכונה מתוך התנאים שניתנו לך?". אבל אם לא ניתנו לאדם תנאים לתיקון אז איך אתה יכול לדרוש ממנו משהו?

אם מסתכלים על העולם מנקודת מבטה של חכמת הקבלה אז עלינו להתייחס אליו בצורה אחרת. עלינו להסתכל על בני האדם ככאלה שנוצרו על ידי הבורא. בכל אחד מאיתנו קיימות תכונות התחלתיות שלא בחרנו בהן. לא בחרנו היכן להיוולד, באיזה אופן יחנכו אותנו וכולי.

יכול להיות שגם אני הייתי רוצה להיוולד ולגדול במשפחה אחרת, בחברה אחרת, במדינה אחרת, בתקופה אחרת. אף אחד לא בחר זאת. אז למה שמישהו יבוא אליי בטענה: "למה אתה נוהג כך ולא אחרת?". אני נוהג כך מפני שגדלתי כזה, כך התפתחו התכונות שהבורא מיקם בתוכי, זה הכול. לכן חכמת הקבלה מכוונת אותנו לתפיסת מציאות אחרת לחלוטין, כדי שלא יהיו לנו טענות כלפי אף אחד, רק כלפי עצמנו. אתה רוצה לתקן את העולם? תכוון את עצמך לבורא ותשתדל, תדרוש, תבקש ותפעל דרכו לתיקון העולם.

מתוך שיעור וירטואלי, 21.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest