דף הבית / האגו מוביל אותנו למבוי סתום

האגו מוביל אותנו למבוי סתום

שאלה: בחפירות ארכיאולוגיות נמצאה עצם ירך של אדם בת חמש עשרה אלף שנה. העצם שהייתה שבורה, החלימה. הארכיאולוגים אומרים שזו עדות ראשונה להתפתחותה של הציוויליזציה, כי על מנת שאדם יוכל לשרוד הוא היה זקוק לטיפול רפואי מתמשך ולאנשים מסביבו שידאגו לו לאוכל, מים ומחסה. אם הציוויליזציה התחילה מעזרה הדדית, אז נראה שהיום אנחנו פחות מתורבתים מבעבר?

תשובתי: כמובן, זה טבעי. אם אנחנו מפתחים משהו, זה רק על מנת להרוויח. אם לא הייתה היום השתוקקות כזו לכסף, אז הרפואה לא הייתה מתפתחת ובכלל לא היינו מפתחים דבר.

שאלה: האם קבוצה קטנה של אנשים שאכפת להם, יכולה ליצור ציוויליזציה חדשה?

תשובתי: זה תלוי בכוח הנחיצות שיהיה לאותה קבוצה.

שאלה: האם יש נחיצות כזו היום?

תשובתי: לפי מה שאני רואה בצורה ריאלית, העולם פועל רק כדי להסתיר את התלות ההדדית אחד בשני, ואת העובדה שאנחנו חייבים לעזור זה לזה כדי לשרוד. האגו גדל מהר מאוד, ואין לנו יכולת להתנגד לכך אפילו.

שאלה: האם האדם לא מרגיש שהאגו מוביל אותו למבוי סתום?

תשובתי: לא, האדם לא מרגיש שהוא עומד לפני מבוי הסתום, הוא מוכן להילחם עם כל מי שסובב אותו.

שאלה: ממה תתחיל הציוויליזציה החדשה?

תשובתי: אם זה לא יקרה כתוצאה ממלחמה גרעינית כללית רצינית, אז אולי הטבע יפעל עלינו על ידי התפרצויות עצומות של הרי געש, אסונות טבע, כאלה שיחד עם וירוסים ומגפות יסגור אותנו כביכול בתוך איזו קופסה ואז נצטרך לחשוב לשנות משהו, אולי כשנשב ב"חושך", נגיע לאיזושהי הכרה.

שאלה: אז צריך חושך מוחלט כדי להבין?

תשובתי: כן, צריכים להבין שאחרת אין כלום, אין לנו עתיד. אז אולי זה יגרום לנו ליצור בינינו הסכם שנפעל רק לטובת הזולת, בלי לעשות חשבון לעצמי. ואז יהיה מהפך.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 30.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest