דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האגו דוחף את האדם להשפעה

האגו דוחף את האדם להשפעה

img_2906_100_wp

שאלה: כיצד המצרים דוחפים את בני ישראל לעבוד בעל מנת להשפיע?

תשובתי: על ידי ייאוש! האדם מבצע בינתיים פעולות אגואיסטיות, "לא לשמה", אך זה לא נורא, מכיוון שאנחנו נמצאים תחת ה"מחסום".

heb_o_rav_rb-1986-13-bo-el-paro-2_2014-04-16_lesson_pic04

מעל ה"מחסום" ישנה השליטה של השפעה, כוונה אלטרואיסטית, ואילו מתחת ל"מחסום" ישנה שליטה של קבלה, הכוונה למען עצמי. לאחר השבירה, הרצונות נפלו תחת ה"מחסום". השבירה התרחשה בכוונה כדי ליצור את התנאי שניתן לרצות לחזור לחיבור אפילו באופן אגואיסטי, וזה נחשב לנו כאילו הכוונה שלנו הייתה נכונה.

כלומר, זה מספיק שמלמעלה יפעל עלינו המאור המחזיר למוטב. גבול ה"פרסה", ה"מחסום", אינו עוצר את "האור המקיף", הוא לא מהווה עבורו גבול. "האור המקיף" יכול להאיר אפילו עם כוונה אגואיסטית, והתפילה, המ"ן, יכול להגיע מרצונות אגואיסטיים שלפחות קצת משתוקקים להשפעה.

ה"פרסה" היא גבול מאוד רגיש, ולכן מכל מצב יש לנו אפשרות להגיע לתיקון.

המצרים, הרצונות ליהנות, בעצמם דוחפים את ישראל לעבוד בעל מנת להשפיע, כדי אחר כך לקחת לעצמם את כל הרווח. זה כמו נחש שבולע את כל פירות העבודה שלנו. מה עוד יכול להוות עבורי אמצעי להתקדמות, בנוסף למצרים, בנוסף לרצונות האגואיסטיים שלי?

אין לאדם שום אמצעי אחר. ישנה "נקודה שבלב", שנדחפת קדימה באמצעות כלים אגואיסטיים: מחשבות, רצונות וכוונות. לולא הפרעה, לא היה לי דבר זולת הניצוצות שנקראים "בני יעקב". הניצוצות הללו בעצמם אינם רוצים לעשות כלום, זה רק "רשימו" בתוך האדם.

אנחנו יכולים להתקדם רק באמצעות הרצונות האגואיסטיים האכזריים של העולם הזה ומעליו: הרצונות להשיג, להבין, להרגיש, לעלות מעל החיים והמוות. מאין לקחת אנרגיה בכדי לבוא כל יום לשיעור ולהפצה – כל זה מגיע מפרעה, מהאגו שלנו. אדם שמדכא את האגו שלו אינו יכול להתקדם.

לפיכך, אנחנו לא מגבילים את הפעולות האגואיסטיות שלנו, אלא להיפך, ככל שהאגו דוחף אותנו יותר, כך זה יותר טוב. כמו שנאמר, "כל הגדול מחברו, יצרו גדול הימנו". אדם המשתוקק להשיג את הבורא, פרעה עוזר לו להתקדם.

יש להשתמש בכל האגו האכזרי השורה בתוך האדם, כלומר לעבור מ"ט שערי טומאה. המצרים מקדמים אותנו. אך יחד עם זאת, בכל פעם אנחנו מקבלים את האור ולכן מגיעים למצב שנאלצים לברוח. האור שמגיע בונה בנו יחס מיוחד לכוונה, אך אנחנו מבצעים את כל הפעולות על חשבון המצרים.

לכן הפרעה הטוב ביותר, הוא זה שעושה לנו בעיות ומביא אותנו למצב שאנחנו בורחים ממנו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה ללא כוונה, זו גם כן עבודה
מתי כבר יגיע הסוף לגלות מצרים
יוצאים ממצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest