דף הבית / אהבה / דת של אהבה

דת של אהבה

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ורבי אלעזר, בנו של רשב"י, מפליג עוד יותר בדבר הערבות. ולא די לו, שכל ישראל ערבים זה לזה, אלא כל העולם נכנסים בדבר הערבות. אמנם לא פליגי, כי הכל מודים, שמתחילה די ומספיק אומה אחת לקיומה של התורה. והיינו רק להתחלת תיקון העולם. מפני שאי אפשר היה להתחיל בכל אומות העולם בבת אחת."

לכן, המימוש של התורה נקרא "תיקון העולם", שנועד להעביר את כולם משנאה לאהבה. כמו שכותב בעל הסולם במאמר "מהות הדת ומטרתה", שה"דת" האמיתית היא חכמת הקבלה, והמטרה שלה זה להביא את העולם לאהבה. המצווה העיקרית של התורה היא, "ואהבת לרעך כמוך". ואין יותר שום דבר.

אבל לאחר חורבן בית המקדש והניתוק מהאמת, כתוצאה מהסתר וקלקול, התחילו להתפתח כל מיני דתות, במובן הנוכחי של המילה הזאת. הן התחילו להתפתח מחכמת הקבלה, שהיא ה"דת" הכללית של כל העולם, הם בנו יחס אגואיסטי לבורא ולחיים, בכך שהתבססו על העיקרון של תן וקח: "בואו נרוויח לעצמנו במשהו את גן העדן בעולם הבא".

זה לחלוטין לא שייך לאמת שאותה צריך לגלות כאן ועכשיו, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך". לפי הגדרתה, חכמת הקבלה, היא גילוי הבורא לנברא בעולם הזה. ולכן לא דורשים מאיתנו להאמין במשהו ולעשות כל מיני פעולות פיזיות פולחניות כדי לקבל איזה שכר לאחר המוות של הגוף הבהמי. כי "העולם הבא", זה "בינה", השפעה, אהבה. בה שורה הכוונה שמכוונת להשפעה לטובת הזולת. האם אתם מוכנים לזה? האם אתם רוצים להגיע לכזה עולם הבא בחיים האלה?..

לכן אנחנו צריכים להבדיל בין ה"דת" האמיתית, שהיא חכמת הקבלה, לבין הדתות הרגילות, בין הפעולה האמיתית של אהבת הזולת, המצווה האחת והיחידה, לבין כל מיני פעולות שהאדם המציא לעצמו, בכך שמקווה לקבל שכר לאחר מות הגוף. בכללות, הדתות, האמונות השיטות למיניהן מפרידות בין בני האדם ומעבירות ביניהם שנאה, בשונה מחכמת הקבלה שמדברת על איחוד מעל לכל ההבדלים.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 04.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האבות כאדריכלי התיקון
מערכת הזרקת האור
"הדת" הפנימית של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest