דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך שורה של מכשולים

דרך שורה של מכשולים

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר "אין עוד מלבדו": "וזה דווקא אם באמת, שיש לאדם הזה רצון אמיתי, אז האדם הזה מקבל עזרה מלמעלה, ומראים לו תמיד, איך שהוא לא בסדר במצב הנוכחי.

במה מסתכמת העזרה מלמעלה? – בכך שדוחפים אותך לתוך הבוץ של עצמך, לתוך האגו שלך, ומראים לך את אפסיותך. זה מה שהבורא עושה: הוא כל הזמן מראה לאדם את הריקנות השחורה העצומה שבתוכו, את הביוב שבמחשבותיו וברצונותיו, בכוונותיו ובחשבונותיו.

לשם מה? – רק כדי שהאדם יזדקק לבורא, שהוא לא יוכל יותר לסבול את הטינופת של עצמו. צריך כל הזמן להוציא אותו מזה, להראות לו צורת קיום שונה, גבוהה מעט יותר, מוארת יותר, מעל האגו שלו. לאחר מכן שוב דוחפים אותו עם האף לתוך האגואיזם של עצמו: תסתכל על עצמך, תראה מי אתה. ושוב מוציאים אותו קצת מהביצה הזאת, ושוב הוא נזרק אליה עם הראש למטה.

כך הכול קורה, עד שהאדם מרגיש שבאמת אין בו שום "קדושה", שום נקיות רוחנית, והכול נובע רק מתוך הטבע האגואיסטי הקטן של עצמו, שבו הוא נברא.

והגם שמקבל לפעמים איזה התעוררות מלמעלה, שמחיה אותו לפי שעה, אבל תיכף הוא נופל למקום השפלות. כמובן, כל אלה הן פעולות הבורא. אך אין זה חשוב, כי הרי האדם מרגיש אותן על עצמו, בתוכו. אנחנו בסך הכול יצורים מרגישים. אין בנו דבר מלבד ההרגשה, ואנחנו תופסים ומבינים רק את מה שאנחנו מרגישים. השכל בסך הכול מתלווה לרגש.

אולם, זהו הסיבה, שגורם לו שיבוא לידי הכרה, שרק ה' יכול לעזור, שיקרב אותו באמת אל השלמות. והצורך ההכרחי הזה בשלמות מבשיל בנו בהדרגה, דווקא מתוך המצבים ההפוכים והמנוגדים הללו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הקבלה בברלין, 29.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מוצא אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest