דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך כל הפיתולים, אל הבורא

דרך כל הפיתולים, אל הבורא

"ויסעו מאלים ויבאו כל עדת בני ישראל אל מדבר סין אשר בין אילם ובין סיני בחמישה עשר יום לחודש השני לצאתם מארץ מצרים. וילינו כל עדת בני ישראל על משה ועל אהרן במדבר. ויאמרו אליהם בני ישראל מי ין מותנו ביד יהוה בארץ מצרים בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשבע כי הוצאתם אתנו אל המדבר הזה להמית את כל הקהל הזה ברעב." (תורה, שמות, פרשת "בשלח", פרק ט"ז פסוקים א'-ג').

בני ישראל יצאו ממצרים. הם נמלטו מהאגו שלהם, ולאחר שעברו דרך כל הפיתולים, עלו לדרגת "אלים", דרגת "בינה". אלים, זה מהמילה א-ל, שמסמל "א-לוקים", "בורא".

אחר כך הם עברו במדבר סין (שנאה), כלומר נפלו לתוך השנאה, לתוך התחדשות האגו, ובאו ל"הר סיני", הנקודה העיקרית של התגלות האגו.

ודאי שהם התחילו להתרעם, כי כל מה שהם עברו, גם הטוב וגם הרע, בדרגתם הנוכחית מורגש כדבר בלתי נסבל! אדם במצב כזה לא יכול להסכים עם האגו שגדל בתוכו: עדיף למות, להיעלם, מאשר לסבול כזאת שנאה.

מדובר על הרגשה שונה לחלוטין של האגו. כי הם עברו דרך ניתוק ממצרים, ומתחילים עכשיו לראות הכול כבר בצורה נכונה. "הר סיני" מסמל את המצבים הפנימיים של האדם, את הגיאוגרפיה הפנימית. הודות לזה, שהאדם עבר את כל השלבים: למד, ראה, נוכח לדעת, הרגיש את עצמו, את האחרים, את היחסים בין בני האדם, הוא מוצא את עצמו בכזה מצב, שהוא אינו מסוגל לסבול את השנאה שלו כלפי האחרים. הוא מעדיף להיעלם לגמרי, מאשר לסבול כלפיהם כזה רגש.

לכן, עם ישראל מעדיף לחזור לכל מצב אחר, מאשר להרגיש כזה יחס ולראות את עצמו בתוכו. זוהי הרגשה טובה, זו התקדמות קדימה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אסיפה גדולה מול ההר
מצרים, ארץ זבת חלב ודבש
האהבה שמנצחת את הר השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest