דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך האנשים לנהל דו-שיח עם הבורא

דרך האנשים לנהל דו-שיח עם הבורא

שאלה: מהי הבחירה החופשית שלנו? נדמה לי שעכשיו אתה מסביר בצורה אחרת.

תשובתי: הבחירה החופשית משתנה בהתאם לכל מצב, כל מדרגה, בתנאי שאנחנו מתקדמים. אבל צריך להבין שרק לנו יש בחירה חופשית ולא לבורא, כי "חוק נתן ולא יעבור". האור נמצא במנוחה מוחלטת. אבל מצד שני, לכל חומר הבריאה, לכל אומות העולם אין חופש הבחירה.

לכן, כשמסתכלים על שבעה מיליארדי בני האדם, על היחס שלהם כלפינו, אפשר להבין שהבורא מארגן כך את כל חומר הרצון על כל גילויו, את כל התגובות שאנחנו נתקלים בהן, כל הקשיים והשנאה שמתעוררים. זאת עביות הרצון שאנחנו צריכים לעבוד עימה, מן הקל אל היותר ויותר כבד.

ולא צריך לצפות מהם לשום שינויים. כל מה שיקרה להם זה תוצאה מהעבודה שלנו, התגובה על מה שאנחנו עושים עימם. ועל ידי העבודה עם האנשים והצפייה בתגובתם אנחנו מתחילים לשוחח עם הבורא, לראות את הטבע. הבורא נמצא בתוך האנשים, כפי שנאמר "בתוך עמי אנוכי יושבת", ומגיב על הפעולות שלנו. בצורה כזאת הוא רוצה ללמד אותנו מהו החומר שלנו, עביות הרצון.

כל דרגות הרצון שלנו אינן נמצאות בנו, אלא בהמון בני האדם ובכל רמות הטבע: הדומם, הצומח והחי. אם אתה מתחיל לעבוד איתם, אז אתה מרגיש שכל זה שלך! הבורא נמצא בתוך כל הרצון הזה ורוצה שאתה תלמד את מה שהוא נותן לך. ואתה הוא הנקודה שצריכה לקשור, לחבר לעצמה את כל עובי הרצון, את כל תשע הספירות התחתונות שלו.

ה"נוקבה" נשארת בנקודה אחת של "כתר" ב"עולם האצילות" וכל ט' הספירות התחתונות שלה נמצאות למטה. כל עבודתה היא לעלות בהדרגה את תשע הספירות התחתונות שלה שנמצאות ב"עולמות בי"ע" ל"עולם האצילות" ולהיות כמו "זעיר אנפין", כמו הבורא, שיהיו פנים בפנים ב"כתר" אחד. כך היא מגיעה לגמר התיקון שלה.

לכן, כתוצאה מהעבודה הזאת אנחנו מתחילים לגלות את הכוח העומד מאחורי כל העולם, כל שבעה מיליארדי בני האדם. בתוך כל אחד מהם מסתתר רצון לקבל אין סופי שנברא על ידי הבורא, "מלכות דאין סוף". עכשיו נראה לנו שהם מופעלים על ידי רצונות אנושיים ארציים פשוטים לכסף, כבוד, מושכלות, ומה שמדאיג אותם זה רק אוכל, מין, משפחה, מיני תענוגים, כדי לחיות בצורה יותר רגועה ולסבול פחות ככל האפשר. אבל אחר כך אנחנו נגלה בהם רצונות הרבה יותר עמוקים (עביות יותר גדולה), יתחילו להתגלות דרגות של תקופת "ימות המשיח", מן הקל אל הכבד. אבל גם אנחנו נהיה כבר ערוכים לתיקון יותר גדול.

אם אתה מסתכל על העולם בצורה נכונה מתוך הנקודה שלך, אתה רואה את כולו כשדה העבודה שלך שעליך להביא לדבקות עם הבורא וכל אדם הוא חומר הרצון שמתוכו הבורא פונה אליך. תנסה מספר פעמים לדמיין את עצמך במצב כזה ואתה תראה עד כמה העולם נעשה פשוט. לא קיים שום דבר חוץ מהבורא והנברא. הנברא זה אתה, והבורא הוא כל מי שמסתתר מאחורי כל החומר הזה, וחוץ מזה אין כלום.

מסתבר, שאתה כל הזמן מדבר עם הבורא ומשוחח עימו. וכל החומר זה הוא, המתאם, שבעזרתו אתה יכול להיות בקשר עם הבורא. בלי החומר הזה אתה לא היית מרגיש ומבין את הבורא, לא היית מסוגל להקים קשר הדדי עימו.

מתוך ההכנה לשיעור, 15.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה יומיומית למען התיקון הסופי
ערוץ ההפצה שנפתח
קל לתקן אחרים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest