דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך ארוכה עד לשאלה על משמעות החיים

דרך ארוכה עד לשאלה על משמעות החיים

שאלה: במשל של בעל הסולם על מגן וחרב, המלך נותן לבנו נשק, אבל מבלי ללמד אותו מראש כיצד להשתמש בו, והוא עצמו מסתתר. למה הוא לא הראה לבן שלו כיצד להילחם עם האויבים, בעוד הוא יודע שיתקפו אותו?

תשובתי: האם אתה לא מרגיש כך בעולם הזה? האם אינך מרגיש שזרקו אותך לכאן ואתה קיים כאן, ואתה בעצמך לא יודע למה, איך ומה? ופתאום מגלים ומספרים לך, שישנה חכמת הקבלה, שתעזור לך להרגיש את עצמך בעולם העליון ולגלות לשם מה אתה קיים.

הרי למעשה אתה אבוד ולא יודע כלום, זה המצב שלנו בעולם הגשמי. לכן, בראש ובראשונה, בוא נקבע ונכיר בכך שאנחנו נמצאים בכזה מצב. ושאלה נוספת: למה ניתן לנו מצב שבו אנחנו קיימים כבהמות, מבלי לדעת היכן מצאנו את עצמנו, בשביל מה ולמה?

אנחנו מתפתחים במשך אלפי שנים כבהמות, עד שבהדרגה הופכים לבני אדם. ואחר כך עוד אלפי שנים, כאשר ממצב שבו אנחנו נראים כבני אדם גדל משהו שמתחיל לשאול: בשביל מה אני קיים, למה, מהי משמעות החיים, מה מתרחש איתי לפני הלידה ולאחר המוות, מה מטרת החיים? וכולי.

חלפו עשרות אלפי שנים, לפני שהאנושות התחילה לחשוב ולהרהר בזה, לשאול את עצמה שאלות, מפני שבכל דור האגואיזם הולך וגדל, כך בהדרגה הוא מפתח אותנו. והנה אנחנו כבר חושבים: מה הצורך בכל זה? צצות הרבה שאלות, שלא כל כך פשוט למצוא עליהן תשובות.

למה התשובה לא ניתנת לנו מיד? כדי שנתחיל להבין תחילה את השאלה שלנו. זה לא כל כך פשוט. יכול לעבור עוד זמן רב, אפילו כמה של ייסורים, עד שהשאלה תבשיל בך באופן סופי, ורק אז תראה בה את התשובה.

מתוך שיעור וירטואלי, 7.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest