דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דקויות של שיתוף פעולה הדדי של חלקי הנשמה הכללית

דקויות של שיתוף פעולה הדדי של חלקי הנשמה הכללית

"ערות אחותך בת אביך או בת אימך מולדת בית או מולדת חוץ לא תגלה ערותן." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "אחרי מות", פרק י"ח, פסוק ט').

מדובר על מערכת של שיתוף פעולה הדדי אפשרי בין החלקים הזכרי והנקבי של הכלי הכללי.

כל חלק של כלי קבלה, הוא בעל תכונה נקבית. תכונה זכרית, זו תכונת השפעה, שלא יכולה להצטרף לתכונה נקבית (רצון לקבל), אם שניהם נובעים מתוך קשרים לא נכונים ביניהם.

לכן האיסור "ערות אחותך בת אביך או בת אימך… לא תגלה ערותן" מסמל, שקשר בין שני החלקים הוא בלתי אפשרי כאשר אין בו "אור חסדים", שמהווה "לבוש", התלבשות על "אור החכמה".

ב"תלמוד עשר הספירות" מבררים לפחות עשרים תכונות של כל אור עם כל הכינויים והשמות שלהם, מפני שקשה מאוד להסביר את זה. אבל אנחנו צריכים להבין שאנחנו קיימים בעולם הזה רק למען עבודה בתיקון הנשמה.

עכשיו, בשלב הנוכחי של ההתפתחות, אנחנו נכנסנו למערכת שנקראת "העולם הזה", צריכים להתקיים בה זמן מסוים, לבצע פעולות מסוימות ואחר כך להמשיך בדרך.

לכן התורה מדברת רק על אותם התיקונים שאנחנו צריכים לבצע בהיותנו בדרגת "העולם הזה", בזה שמרגישים את עצמנו בגוף, באמצעים גשמיים. על המשך הקיום של הסיבוב הענק הזה ועל שאר חלקי הדרך שלנו, לא מדובר בתורה.

תחת המושג "העולם הזה" או "העולם שלנו" מתכוונים למצב הנוכחי שלנו, מה שאנחנו מרגישים עכשיו. כי העולם שלנו, זה תנאי מסוים. ממקמים אותנו באיזה בלוק (גוש), שנשבר לזמן, מקום, תנועה וכולי, ובקיומנו בו, אנחנו צריכים לבצע על עצמנו פעולות מסוימות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"ערות אביך לא תגלה"
איסור על גילוי עריות
גוש מגן של המערכת הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest