דף הבית / הכול על הקורונה / די להגיד קורונה: הצד המואר של המשבר

די להגיד קורונה: הצד המואר של המשבר

יש הרבה סיבות להתלונן על משבר הקורונה ששיבש את חיינו. אבל אם להביט בצד המואר של המשבר הרי שיש כאן חלון הזדמנויות נדיר לשינוי התשתית החברתית שלנו. משבר הקורונה נותן לנו מרחב בחירה חדש, הזדמנות לבחור אם לראות במצב שנחת עלינו כרעם ביום בהיר מכה או תרופה. נגיף או חיסון. בידוד או מקום חדש להתקשרות. זווית המבט תלויה בנו בלבד.

מצד הטבע ברור שהכול נועד לרפא. אין לטבע אינטרס להרע – אלא רק להיטיב בגמר התהליך. במקרה החברתי האנוש שלנו, המשבר בא לרפא את ההתמכרות לכל מה שמביא לנו כסף, כבוד או שליטה. לכן מטבע הדברים נדרש להחמיר בהדרגה ולנקוט צעדי קורונה נוקשים.

אומנם יש דברים בחיים שלנו שקל לראות בהם תרופה ולא מכה, נוח להסכים איתם כשהם באים. אבל קשה עם שלל ההגבלות שמטיל עלינו הקוביד-19 הזה. קשה מאוד. קשה להאמין שהוא בא על מנת לרפא; הוא מבלבל, הוא לא נעים, הוא גורם לים של אי-ודאות. קשה לתפוס שמכוחו הטוב של הטבע, ממקור החיים, יכול לנבוע עסק שלילי כזה.

אבל זה נכון. תחשבו בהיגיון. אין בטבע דבר שלילי. הוא אחד, ומגמתו אינה יכולה להיות אלא אחת. כך שמה שאנחנו מרגישים רע, כואב, מר, שובר, בא מהמקום שאנחנו רגילים לספק לעצמנו הנאות בלי לשאול את עצמנו אם הן על חשבון אחרים, אם זה טוב לכולם, אם זה לא פוגע בזולת. המקום שבו צורת המחשבה שלנו הופכית לזו שקיימת בטבע. לטבע יש ראש אחר משלנו. הוא עגול, הוא לוקח בחשבון את כל הצדדים, את כל החלקים. שלילי, הוא לא. רק הצורה שבה אנו מסתכלים עליו כזאת. זאת אומרת, השלילה נמצאת ביחס שלנו למקרי החיים, לכל חלקי הטבע, במיוחד לבני האדם – ובשום פנים לא בהם עצמם.

יש הרבה סיבות להתלונן על משבר הקורונה, אבל לפנינו הזדמנות להתחיל חיים חדשים. לשנות בפועל את היחס לטבע – לחיים. לראות בימי הקורונה הזדמנות לבלוע את התרופה, להרים את הכפפה שזרק לנו הטבע וליצור בינינו עולם בריא. וכמו בקריז, בהתחלה בטח יהיה קשה, נטפס על הקירות. אבל כמו שכתוב "איש את רעהו יעזורו", נעבור זאת יחד.

כל התכנים על הפתרון לקורונה על פי חוקי הטבע >> bit.ly/3ayiUqk

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest