דף הבית / חינוך, ילדים / דיכאון בדור הצעיר

דיכאון בדור הצעיר

שאלה: מכון מחקר באוניברסיטת אוקספורד מצא שבמדינות רבות הגיל שבו מאובחן דיכאון הולך ויורד. מכון המחקר מייחס את האבחון המוקדם לכך, שלעומת העבר אנשים לא מתביישים היום לבקש עזרה נפשית. אבל יש חוקרים אחרים שטוענים שיש כאן עלייה אמיתית ועלינו לטפל בה. איך אתה מרגיש את מצב הדור הצעיר מבחינת מצב הרוח שלו, רמת הדיכאון או השמחה שלו?

תשובתי: אנחנו נמצאים בדור מיוחד. הדורות הקודמים היו קשורים יותר לקרקע, לאדמה, לכל מה שקורה בטבע. היום אנחנו חיים בדור מלאכותי שנולד וחי בין ארבעה קירות, ולכן האנשים אחרים וגם הגישה אליהם צריכה להיות אחרת, חדשה. אני חושב שאם לא נטפל בדור הזה ונשקיע בו באופן קבוע, הוא לא יוכל לשרוד בחיים. עלינו לבנות מעטפת שתתאים מצד אחד לדור העתיד, ומצד שני לדור שנולד ומתפתח, אחרת אין התאמה בין האנשים לסביבה, וזה מוציא אותם מאיזון וגורם לכל מיני תופעות פסיכוסומטיות.

שאלה: מהי אותה מעטפת?

תשובתי: האדם צריך להרגיש שהוא נמצא בסביבה מוכרת, נכונה, טובה, ושהוא יודע איך להתנהל איתה בצורה נכונה. אנשים לא צריכים להיות סגורים בבית, באינטרנט, בתוך משרד, אלא יותר פתוחים, יותר קרובים לטבע, להתקשרות ביניהם, להתחברות, זה מה שחסר להם. במשך אלפי שנים ניתקנו את האדם בהדרגה מהסביבה שבה הוא התפתח עם הסביבה שלו ועם הטבע החי. היום במקרה הטוב יש לאדם כלב קטן או חתול, אוכל מהמקפיא וזהו. לכן אנשים נמצאים בהרגשת ניתוק כמו בצינוק, הם לא יודעים איך להתאים את עצמם לסביבה. היום כל אחד נוסע לבד ברכב משלו לעבודה, יושב ליד השולחן שלו במשרד והולך הביתה בסוף היום. וכך נראה כל היום שלו, יום יום, יום יום, עד שהוא מתחיל להרגיש שהוא מאבד קשר עם הסביבה האנושית. ולפעמים הוא אפילו לא מרגיש את זה, וזה עוד יותר גרוע. אנחנו צריכים לחשוב איך לתקן את המצב הזה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.4.2022

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest