דף הבית / קבלה ומדע / דיאטה בשרית הפכה קוף לבן אדם

דיאטה בשרית הפכה קוף לבן אדם

הערה: באוניברסיטת הרווארד נצפתה תגלית שבה קוף הפך לבן אדם הודות לשינוי במנגנון הלעיסה שלו. החוקרים טענו שסימן ההיכר של האבולוציה בין קוף לאדם ההולך זקוף על שתי רגליים, היא לא רק ההליכה על שתי רגליים, אלא גם צמצום של מנגנון השיניים והלסת שלו. לדעתם, הסיבה לשינוי האבולוציוני המהותי היא באכילת בשר.

התיחסותי: זו דעתם של החוקרים בהרווארד, אולם על פי חכמת הקבלה, ארבע הדרגות של הטבע: דומם, צומח, חי ומדבר, נקבעות עוד בדרגה העליונה, בשורשים שלנו. למעשה, אין שום אבולוציה, יש הופעה הדרגתית של שורשים רוחניים בעולמנו שנראים לנו כמתפתחים, אך הם לא מתפתחים, אלא מתגלים. לאחר שפעם אחר פעם מתגלה שורשו של הדומם, ה"דוגמא" שלו מסתיימת ומתחילה להתגלות בשורשו של הצומח, אחר כך בשורשו של החי ולבסוף בשורשו של האדם. ביניהם יש מדרגות ביניים נוספות, אך זאת לא באמת התפתחות. בעולמנו לא יכול להיווצר או להתפתח משהו אחר רק מאלמנט אחד. מתרחשת רק התגלות גדולה יותר ויותר של השורש העליון, שנותן בעולם שלנו תוצאות חדשות.

שאלה: האם אתה תומך בתיאוריה של צ'ארלס דרווין או לא?

תשובתי: כשאני מדבר על אבולוציה, אינני מתכוון לאבולוציה על פי התיאוריה של דרווין המדברת על הפיכתו של קוף לאדם, על פי התיאוריה שלו מתרחשת התופעה על פני האדמה מעצמה. אני מדגיש, דרווין צדק בטענתו שהאדם נוצר מקוף, אבל הוא לא צדק בכך שהתופעה מתרחשת מעצמה בדרגת העולם שלנו. בעולמנו לא יכול להיוולד דבר, זאת הבעיה. העולם שלנו הוא עולם של תוצאות, עולם של ״ענפים״ ואילו העולם הרוחני, זה עולם של שורשים. ברגע שיוצאים ומתגלים השורשים הרוחניים, אז פה מתגלות התוצאות שלהם! לכן אנחנו באמת רואים לפנינו תהליך אבולוציוני, אבל למעשה הוא מתרחש בעולם העליון, בהתגלות השורשים העליונים.

שאלה: אז אבולוציה בעצם מתרחשת בהתפתחות הרצון?

תשובתי: כן, בעולם העליון אין שום דבר אחר מלבד רצון. רצון של צומח מתפתח לרצון של חי ואחר כך לרצון האנושי. ובעולמנו הרצון כבר מתגלה כתוצאה, כאובייקטים מומחשים. כל מה שנעשה בעולם שלנו מתרחש תחילה בעולם העליון. נאמר שהאדם אינו יכול להזיז אצבע אם אין כוח עליון שמעורר בו את הרצון לתנועה הזאת. לכן אין כל קשר למנגנון הלעיסה של הקוף או לבשר. קופים התחילו לאכול בשר מפני שהתגלה בהם שורש כזה. אם השורשים והתוצאות היו מתגלים לנו אז היינו מסתכלים על העולם שלנו ורואים תיאטרון של בובות על חוט, שבו כל אחד מבצע פעולה רק בתאום עם אותה פעולה מלמעלה, אפילו לא לפי הוראה, אלא כתוצאה מהכוח העליון, שמעורר בצורה הכרחית את הפעולה המתאימה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן"   13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest