דף הבית / חינוך, ילדים / "דור המדבר" החדש

"דור המדבר" החדש

דעה: "קטין אמריקאי מבלה מול המסכים: סמרטפון, טאבלט, מחשב, טלוויזיה ועוד, בממוצע תשע שעות ביום. דווקא המסכים, ולא הסמים או האלכוהול, הם הסיבה והגורם העיקרי להתדרדרות בני הנוער. הם לא שואפים לכלום ותלויים כלכלית בהורים. המסכים מטמטמים את הנוער ובולעים את התקופה הטובה ביותר בחייהם.

הקידמה המדעית-טכנולוגית הביאה להתדרדרות בני הנוער של היום, ולכן בהשוואה לבני גילם לפני כ-20 שנה הם נראים מאוד מסכנים. המסכים שינו את הדור שגדֵל מבחינה פסיכולוגית. אלה ילדים שלא שואפים יותר להכיר ולהבין את העולם בעזרת החושים, אלא לומדים וחווים הכול באמצעות המסך הקטן: הם מעדיפים וידאו צ'ט על פני פגישה פיזית, או לצפות בסדרה טלוויזיונית, במקום לצאת לטיול. נדמה שאם נושיב את בני הנוער בכלא וניתן להם סמרטפונים, רבים מהם אפילו לא ישימו לב לשינוי הסביבה".

אני חושב שהמצב של הדור החדש, הניתוק שלו מהערכים הקודמים, זהו המצב המתאים ביותר לתפיסת גישה חדשה לחיים. בתוך זמן קצר הם יתאכזבו מכל מה שנותנת להם "הקידמה" ויגיעו להתפכחות. הם יהיו כמו גוזלים שפותחים את המקור כדי לגלות מה שהטבע הכין עבורם. אז תתגלה חכמת הקבלה ותוליך אותם דרך המדבר אל הארץ המובטחת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest