דף הבית / דור אחרון של גאדג'טים

דור אחרון של גאדג'טים

שאלה: בזמן האחרון מדובר ונכתב הרבה על כך, שבשנים 1996-2000 נולד דור חדש, שנקרא "דור ה – Z". זהו הדור הראשון שנולד בעידן האינטרנט. הוא לא מחלק את העולם לעולם דיגיטלי וריאלי, החיים שלהם זורמים בצורה חלקה לפני המסך וחזרה. מפותח אצלם חיסון לפרסום, הם פשוט לא מתייחסים אליו. הם למדו "תוך כדי חיבוק" עם הטכנולוגיות והתרגלו ללימוד צולב של מקצועות, התרגלו לחשוב באופן גלובלי, מפני שהם מקבלים מיד מידע מכל רחבי העולם. הם מעריכים ביטחון, מפני שגדלו בעידן של פעולות טרור ומלחמות. הם מתכוונים לעבוד ולהרוויח הרבה. הם לא רוצים להרוס את המערכת אלא מתכוונים בצורה איטית ונכונה לעשות את העולם טוב יותר. כיצד אתה מתייחס לדור הזה שבאמת נולד בתקופת האינטרנט?

תשובתי: עבורם העולם שלנו מהווה בסך הכל מילוי של שדה דיגיטלי. מה שנכנס למסך של סמארטפון, קיים עבורם, וכל השאר, לא. יחד עם זה משתנה החשיבה והיחס שלהם לחיים. עבורם, העיקר זה מה שמשתקף על המסך הקטן.

שאלה: אבל התופעה הזאת לא צצה סתם כך, חייב להיות איזה רעיון, איזו כוונה?

תשובתי: הרעיון הוא פשוט מאוד: להעניק לאנשים כמה שיותר אפשרות של תקשור גלובלי בלתי מוגבל, שבו אין חלוקה לשפות, ליבשות, למדינות, והם משתמשים בזה, הם חיים בתוך זה. הם סבורים, שבעזרת הטכנולוגיה הזאת, שמקושרת בקשר בל ינותק עם הגוף שלהם, הם יוכלו למלא את עצמם. אבל זה לא אומר כלום. הם יגלו שיש בידיהם ריקנות, וכל מה שהם צריכים זה קשר אנושי, תקשור אנושי.

שאלה: האם יותר קל להם להגיע להרגשה שהם נמצאים בתוך מערכת?

תשובתי : כן, קל יותר. אבל עליהם לגלות שהמערכת הזאת מלאה בריקנות מוחלטת. אם לדורות הקודמים היו אידיאלים של השגת ידע, מטרות, השגות, גילויים מסוימים, אז מבחינתם זהו ביזנס במסגרות של "צעצועים" ממוחשבים. אני חושב שלקראת שנת 2025 דור ה –  Z יסתיים, והדור הבא יבוא במגע ביניהם בעזרת המכשירים הללו דווקא כדי להיות מקושרים הדדית, מפני שבאמצעותם הם יוכלו להשיג איחוד עם הטבע ולגלות אותו. היום הסמארטפונים בידיהם של הצעירים מהווים מטרה עבורם, ואילו בדור הבא הם ייהפכו להיות אמצעי לחיבור, לא בין התקנים ניידים אלא דווקא בין בני אדם, שיגלו דרגה חדשה של קיום. זה כבר יהיה דור מעבר לגבולות האלף-בית, כי Z זו האות האחרונה בו. על זה כותב בעל הסולם, ולכן מכנה אותם "הדור האחרון".

שאלה: דרך מה תתגלה להם חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה תתגלה להם דרך הרגשת הריקנות באותו עולם שבו הם נמצאים, וכהזדמנות באמת להתמלא, אבל כאשר כל הטכנולוגיה שבידיהם תשמש לא כמטרה אלא כאמצעי להשגת קשרים בינינו ומילוי לאדם.

שאלה: אבל המדרגות כל הזמן מצטמצמות, החיים של הדורות הופכים קצרים ליותר ויותר. איך אפשר לקבוע את החיים של הדור האחרון?

תשובתי: הדור האחרון, שמכוון רק לאיחוד בין בני האדם ובאיחוד שלהם גילוי של דרגת הקיום הבאה, העולם הבא, ייצא מעבר לגבולות הזמן. הוא יתחיל להרגיש את עצמו מחוץ לזמן, תנועה ומקום, כלומר הגבלות. בהדרגה דרגות של הטבע הדומם, צומח וחי ינבעו מתוכנו, יתוקנו ואנחנו נישאר רק בתוך ההרגשות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest