דף הבית / המשבר ופתרונו / דו"ח של הפורום הכלכלי הכלל עולמי (פכ"ע)

דו"ח של הפורום הכלכלי הכלל עולמי (פכ"ע)

דו"ח פכ"ע (הוכן מתוך משאל של 1592 מומחים לכלכלה, תעשייה, פוליטיקה, מדע, מ–112 מדינות): "המגמות הקובעות של העולם לשנת 2014":

ירידה ברמת החיים מובילה להקצנות בחברה, אנשים אינם מאמינים לפוליטיקאים ולכלכלנים, הבעיות האקולוגיות ואיומי-הסייבר (הפצה של מידע מזיק באינטרנט) מחמירים.

מחריפה המתיחות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. האביב הערבי חלף וחלפו גם האשליות. על ידי יציאה לכיכרות, לא יצליחו לחסל את העוני ואת הדיקטטורה. לכן הדעות הופכות למקוטבות. העשירים מתעשרים, העניים הופכים להיות יותר עניים. בעקבות הפער בהכנסות גדל אי השוויון ברמת החינוך, ההשכלה והבריאות, באיכות ואריכות החיים.

מעמד הביניים של המדינות המפותחות יורד אל קו העוני. הצמיחה הכלכלית שעליה מדווחים האנליסטים הכלכליים אינה משתקפת בחיי רוב האוכלוסייה. בהסתמך על המשבר, השלטונות מקצצים בהוצאות הסוציאליות, הרפואה והחינוך הופכים להיות בתשלום או שהולכים ומתייקרים. משפחות רגילות כבר אינן יכולות לשלוח את הילד למכללה או לאוניברסיטה. בערים האנשים מפחדים לטייל בערבים. בשל הירידה החדה ברמת החיים האנשים מתחילים לאבד את סבלנותם.

חילופי הממשלות דרך מנגנון הבחירות אינו מניב את התוצאות הרצויות, לכן האזרחים יוצאים לרחוב ועורכים שביתות. פעילים במיוחד הם הצעירים, כי אין להם מה להפסיד, בכמה מדינות האבטלה בקרב הצעירים מגיעה ל – 50% ואפילו ההשכלה הגבוהה לא עוזרת להם למצוא עבודה. נשים מהוות 70% של אוכלוסייה ענייה.

האבטלה מאיימת להרוס את המבנה החברתי הקיים.

תגובתי: הדו"ח נכון, רק המסקנות שלו שגויות לחלוטין. אבל אפשר להבין את המארגנים, אין להם אמצעים לפתרון המשבר הנוכחי. הוא אינו דומה למשברים הקודמים, הוא אינו ברמה של העולם שלנו, אלא ברמה של הכוחות שמנהלים את העולם שלנו. ולפתור אותו אפשר רק על ידי העלאת החברה לדרגת הכוחות האלה.

דווקא הירידה הכול כך חדה של החברה בכל המדדים החברתיים-כלכליים מראה לנו על ההכרח של ההפצה המהירה של "שיטת ההשכלה והחינוך מחדש האינטגרליים", שבלעדיה לא ייתכנו שום שינויים, כי כל השינויים אפשריים עכשיו רק בכיוון ההרס או העלייה לאיחוד של הדור החדש.

ידיעות קודמות בנושא:
התקווה ההולכת ונמוגה לשלום
המשבר העולמי: פרספקטיבות
המשבר העולמי לא מסתיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest