דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / דוגמה מוחשית אחת שווה יותר מכל המילים

דוגמה מוחשית אחת שווה יותר מכל המילים

מתוך שיעור מס' 3 בכנס "קבלה לעם" במצוקי דרגות

העולם כולו, מקטן ועד גדול זקוק היום לשיטת החינוך. עם זאת, קשה יותר להגיע למבוגרים מאשר לילדים. אני מקווה שאמצעי התקשורת ההמוניים ישתנו ואנחנו נמצא דרכים נוספות, חוץ מערוץ הטלוויזיה ואתרי האינטרנט, כדי שהשיטה שלנו תתקבל בעולם.

מהצד השני, אנחנו בונים את המנגנונים הנחוצים עבור הילדים, ויכולים להשיג הצלחה ברורה וגלויה במהירות רבה. הרי זהו נושא מאוד כאוב להורים, לכל משרד חינוך בעולם, ובכלל לכל חברה. הדור הצעיר "בורח בין האצבעות" פשוטו כמשמעו, ולאף אחד אין מושג מה לעשות.

וכאן אנחנו יכולים להראות את הדוגמאות הברורות של מה שקורה עם הילדים שלנו. הם מוכנים ורוצים להיות עם ההורים, מה שבכלל מוזר מאד. בגיל 15-18 הנער נמצא לצד הוריו, לא מפני שהוא מפגר בהתפתחות. אלא פשוט מפני שהוא מוכן לקבל את הערכים של הגדולים ולהשתתף בפעילותם. היכן בעולם אפשר לראות דבר כזה?

בדרך כלל, הילד מגיע הביתה, דורש לאכול משהו ומסתגר בחדר שלו עם הגיטרה או עם המחשב. לאחר מכן הוא יוצא עם חבריו וחוזר לקראת הבוקר. בסופו של דבר, הוא עוזב את הבית ורק מבקר בו מדי פעם. וזה נקרא נורמלי. ואילו אצלנו זה לא נורמלי.

כך שיש לנו מה להראות לעולם. זאת ההפצה. אם נציג בפני כולם את הקשר ההדדי בינינו, התמיכה ההדדית בכל הקבוצות, אם נראה לעם ישראל ש"כל ישראל חברים", שיש במדינה אלפי אנשים שרוצים להיות יחד ומרגישים שדווקא יחד הם יגלו את העולם העליון – זאת תהיה ההפצה האמיתית. הפצה חינוכית: אנחנו משנים את העולם, על ידי קירוב האנשים זה לזה.

לכן, אנחנו מתכוונים לארגן הקיץ מחנה קיץ בינלאומי לילדים, וגם מתכננים אירועים אחרים, כדי להראות לעולם את תוצאות החינוך שלנו. אפילו איננו צריכים לומר כלום. שרק יראו וידעו. כבר עכשיו הרבה אנשים וארגונים חיצוניים מתרשמים ממה שקורה עם הילדים שלנו.

אז בואו נציג את חכמת הקבלה כשיטת החינוך, שמחנכת את כולם, גם את הילדים וגם את המבוגרים, באמצעות הסביבה, כדי שכל אחד מאתנו יהיה אדם, הדומה לבורא, לא פחות ולא יותר.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס מצוקי דרגות, 25.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו משתדלים, האור פועל
למסור לעולם את שיטת החינוך
זהירות, ילדים!
משרד החינוך, שמעת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest