דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דוגמה טובה, שהעולם מחכה לה

דוגמה טובה, שהעולם מחכה לה

שאלה: בזמן המלחמה בעָם ישראל הורגש איחוד, סולידריות, גורל משותף. אבל מה היה חסר לנו, כדי באמת לאחד את כל העָם, כי אנשים רבים לא הרגישו את עצמם כחלק מהשלם הכללי?

תשובתי: העָם היהודי התאסף מנציגים של כל אומות העולם סביב אברהם אבינו, שקרא לאהבה ולחיבור. באותו הזמן שהצלחנו להתחבר ולהתאחד ולחיות בהתאם לחוק האהבה, אנחנו התחלנו להיקרא "עָם ישראל".

אבל אחר כך אנחנו נפלנו מהמצב הזה, התרחקנו מעיקרון החיבור כאיש אחד בלב אחד, מהגובה של אהבה נפלנו עד לשנאה ובזה עוררנו כלפינו שנאה מצד העולם כולו. ובנו עצמנו מתעוררים השורשים של כל אומות העולם, שמהם יצאנו כשבאנו לקבוצתו של אברהם.

לכן אין זה מפתיע שהיום אנחנו לא רוצים להיות עָם ישראל בארץ ישראל, כלומר להתחבר לפי חוק האהבה. אנחנו שונאים את עצמנו, לא אוהבים את העָם שלנו, את הלאומיות שלנו, את השייכות שלנו ליהדות ורוצים להשתחרר ממנה. הרצון הזה נוכח בכל אחד, בגלוי או בחשאי.

בכל יהודי יש שורשים גשמיים משבעים אומות העולם ויש גם שורש רוחני. עכשיו אנחנו צריכים לעורר את השורש הרוחני הזה. אפשר לעשות זאת רק באמצעות חכמת הקבלה, שמסבירה לנו את המערכת כולה: מהיכן יצאנו, בשביל מה אנחנו קיימים, כיצד עלינו להתחבר זה עם זה, איך לקבל את הכוח העליון, שהוא אחד, ולכן הוא יעשה מאיתנו מערכת אחת.

אנחנו חייבים להדגים לעולם, כיצד אפשר לחיות ביחד, באהבה כוללת. העולם מצפה לזה, הוא מוכן ללמוד מאיתנו. תראו איך כולם מרגישים את התלות שלהם בנו, בזה שמאשימים אותנו בכל הבעיות והצרות. אז בואו נראה לעולם דוגמה טובה, כדי שישרו בו שלום ושלווה.

לעָם ישראל אין שום עדיפות על שאר העמים. להיפך, אנחנו צריכים להפוך להיות המורים, האור לכל שאר האומות. ולכן כולם מסכימים עם האויבים שלנו שמפגיזים אותנו בטילים. זה כמו מכות מצרים, שמעוררות אותנו לצאת מהמצב הזה של הגלות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי
מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?
מקום העבודה מוכן, השאר תלוי בנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest