דף הבית / אקטואליה / דה-לגיטימציה למדינת ישראל

דה-לגיטימציה למדינת ישראל

שאלה: ב-27 במאי 2021, מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה להקים בדחיפות ועדת חקירה עצמאית על מנת "להבטיח כבוד לזכויות האדם והחוק ההומניטרי הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים, כולל מזרח ירושלים וישראל". אתמול יצא הדו"ח הראשון של הוועדה, שמצא כי חיוני להפסיק את הכיבוש הישראלי והאפליה נגד הפלסטינים, כדי להפסיק את הסכסוך ולעצור את מעגל האלימות.

בנוסף נכתב כי העובדה שהישראלים פטורים מעונש, מזינה את ההתנגדות ומתדלקת את המתחים החוזרים, אי היציבות והמשך הסכסוך. מלבד ישראל, רק ארצות הברית מחתה בחריפות נגד הדו"ח החד-צדדי, והאשימה את האו"ם בהמשך המגמה החד-צדדית והלא הוגנת כנגד ישראל. תוצאות הוועדה היו ידועות מראש, כפי שמעיד השם שניתן לה על כוונתה וכך גם המנדט שקיבלה מהאו"ם. נראה שיש כאן בכל זאת עליית מדרגה בחריפות ההאשמות, וכן אמירה מפורשת שסמכות הוועדה לחקור גם במזרח ירושלים ובתוך ישראל. האם לדעתך מתוך המסקנות האלה יינקטו צעדים שיגרמו לפגיעה מעשית בישראל?

תשובתי: ודאי שמדובר בצעד קדימה לקראת דה-לגיטימציה של מדינת ישראל. אני לא רוצה להאשים אף אחד בעולם, כי לפי דעתי אין לאף אחד מהם בחירה חופשית או אפשרות לעשות משהו, אלא רק לנו, לישראל, יש אפשרות לעשות מה שצריך, ואנחנו לא עושים זאת ולכן זו התגובה שאנחנו מקבלים.

שאלה: אז המגמה היא דה-לגיטימציה של מדינת ישראל, ואנחנו רואים כבר הרבה זמן החלטות כאלה. למה עד היום האו"ם לא עשה דבר בפועל?

תשובתי: קודם כל כי יש להם בעיה להביא את זה לדיון ולהחליט פה אחד. דבר שני, הם מבינים שזה ייגמר בצורה כזאת שהאו"ם יגיד "כן, החלטנו שאין זכות קיום למדינת ישראל בצורה שהיא קיימת כעת", ומה אז?

מתוך ישיבת כתבים, 9.6.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest