דף הבית / כלכלה / כסף / דבר אחד ברור: זהו משבר ללא מוצא!

דבר אחד ברור: זהו משבר ללא מוצא!

דעתו של הפרשן הפוליטי מיכאיל לאונטייב: "ככל שהמשבר עמוק יותר, כך הדולר חזק יותר. ככל שהדולר חזק יותר, כך המשבר עמוק יותר.

חישוב פשוט מראה שיוון, עם כל העזרה של האיחוד האירופי ועם כל אמצעי החיסכון, מכניסה את עצמה לפשיטת רגל מוחלטת, ושהמחלה הזאת אינה ברת טיפול.

ההצלחות הכלכליות של גרמניה (הצמיחה התעשייתית, רמת האבטלה הנמוכה, הייצוא הענק) – היא תוצאה מכך שגרמניה בנתה לעצמה שוק של הון, מוצרים ועבודה.

אין בסיס לקוות להבראתה של אירופה, והעניין הוא לא בחובות הגדולים, אלא בכך שהאמצעים להקטנת הגירעון התקציבי מביאים להחנקת הצמיחה הכלכלית, כלומר, מקטינים את הסיכוי לצאת מהמשבר.

אירופה, בניגוד לארה"ב, אינה יכולה להדפיס כסף. לכן, לכלכלה האמריקאית, שנמצאת בחוסר פרופורציה מאקרו-כלכלי גדול יותר, עם רמת אבטלה ענקית של 10%, ישנו משאב גדול יותר לשיכוך כאבים.

ככל שהמשבר עמוק יותר, כך הדולר חזק יותר, ככל שהדולר חזק יותר, כך המשבר עמוק יותר – אחרי השערוריות והורדות הדירוג, האמריקאים הדפיסו כסף, האירופאים מקטינים את הגירעון, והאירו נחלש. לפי ההיגיון המאקרו כלכלי זה הזוי, אולם לפי המערכת הפיננסית העולמית הקיימת, זה הגיוני. לכן אירופה הייתה צריכה להתחיל להתפורר קודם.

1. אם יישארו באיחוד האירופי רק החזקים, שימחקו את חובותיהן (הממשלתיים והבנקאיים) של המדינות החלשות, האם הכול יהיה בסדר? הרי החובות הללו נמצאים במאזני הבנקים והמדינות בעלי העודף, כלומר שעל ידי מחיקתם, אתם מוחקים את הנכסים שלכם. לאשראי יש תכונה מיוחדת: אם מישהו חייב, אז הוא חייב למישהו. וזה אומר שאצל מישהו החוב הזה קיים בצורה של נכסים.

2. אם מקטינים את גוש האירו למען הבריאים, מתברר שהבריאים האלה נעשו בריאים על ידי ניצול החלשים".

התייחסותי: לאחר שלכל המומחים המובילים יהיה ברור באופן סופי, שאין להם שום אמצעים לצאת מהמשבר, הם יוכלו להתחיל להקשיב גם לנו. אולם עד שהזמן הזה יגיע, הייסורים ימלאו את חייהם של האנשים הפשוטים. אך ייתכן שאין דרך אחרת. אבל האושר הרי כל כך קרוב…

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר החדש כבר התחיל
אין מוצא מהמבוי הסתום הזה
הכלכלה היא העתק של היחסים בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest