דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / דבק מהמאור המחזיר למוטב

דבק מהמאור המחזיר למוטב

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

מה זה המאור המחזיר למוטב? לאן הוא מחזיר אותנו וכיצד?

תארו לעצמכם את הנשמה הכללית כעיגול שכולו מורכב מחלקים שבורים שאין ביניהם קשר. אנחנו צריכים לשחזר את הקשר הזה, בכדי להרגיש חיים אמיתיים בתוך הנשמה הכללית הזאת.

אפשר לדמיין, כאילו הבורא יצר את פסל האדם, ואחר כך שבר אותו לחלקים! במקום פסל שלם נוצרה ערימת שברים. השברים האלה הן נשמות חיות, שרוצות להתחבר בחזרה לתוך הפסל השלם, אבל בשום אופן אינן יכולות להידבק. בניסיון להתחבר, הן מגלות שקיימים ביניהן כוחות הדוחים אותן מכך. הן מנסות להתקרב ולשחזר את פסל האדם הזה שדומה לבורא, אבל שום דבר לא מצליח להן – מכיוון שאין דבק שיחבר ביניהן.

לאחר הניסיונות הרבים להתקרב ולהידבק, החלקים השבורים האלה משתכנעים, שהם אינם מסוגלים לחבר את עצמם יחד. הם יודעים שרק איחוד יציל אותם, שרק הכוח העליון, אותו הכוח שיצר את הפסל הזה, ואותו הכוח ששבר אותו בכוונה – הוא ורק הוא יכול להדביק את חלקי הפסל בחזרה לאחד שלם. הוא יעשה זאת רק לפי בקשתם של החלקים השבורים האלה! הפניה הזאת נקראת לבקש את המאור המחזיר למוטב.

אם אנחנו רוצים להתאחד ומבקשים שיעזרו לנו בזה, אזי קוראים לבורא להיות כוח המאחד אותנו כדבק. כך אנחנו חוזרים לצורה הראשונית של הפסל הזה – הנשמה הכללית של אדם הראשון.

מתוך שיעור על מאמר "שישים ריבוא נשמות" מתוך הספר "פרי חכם", 19.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest