דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דבקות פנים בפנים

דבקות פנים בפנים

שאלה: איך אני יכול לגלות את המשחק של הבורא איתי, אם אני לא מבין שום דבר וחוקר את ההתנהגות שלי מתוך האגו שלי?

תשובתי: בכל רגע בחיים שלי אני צריך להעריך את מצבי לא כפי שהוא נתפס בהרגשות שלי, אלא לחשוב על איך שהבורא פועל בתוכי, כמו יד בתוך כפפה או בתוך בובה. זה יצביע על כך, שאני מאחד את עצמי עם הבורא, כמוּבָל עם המוֹביל ורוצה לגלות את הכוח שפועל במוּבל. הכוח העליון הזה, זהו הבורא.

אני משתוקק לגלות אותו לא סתם מתוך סקרנות, כמו איזה שהוא חוקר, ולא מתוך אהבת בצע כמו גנב, אני רוצה להיווכח, שהוא פועל בכול לטובתי. ואם במשהו נדמה לי שזה לא כך, זה אומר שאני צריך לתקן את היחס שלי. כך אני מגיע לדבקות עימו.

אנחנו צריכים כל הזמן להימצא בשני העקרונות יחד: "אם אין אני לי מי לי", ו"אין עוד מלבדו". אני עושה את כל הפעולות ואין אף אחד חוץ ממנו שנמצא בתוכי. היד המכוונת והמנהלת שלו מניעה אותי מבפנים ומכוונת בכול.

אבל בו זמנית, עם זה שאני מציית לו בכל, אני כמו סוס הדבוק לרוכבו, מבצע בעצמי את העבודה שלי. מופיעים אצלי הרבה שאלות, מחשבות, ספקות, שזורקים אותי מצד לצד. אבל אנחנו צריכים להשיג עם הבורא כזה מצב, כאשר אנחנו לא מפריעים זה לזה. הוא כל הזמן יסובב אותי עם היד שלו איך שבא לו, ויחד עם זה אני ארגיש את עצמי חופשי לגמרי כאילו שהוא לא מנהל אותי.

קשה לנו להבין איך פיצול כזה אפשרי, אבל בין שני המושגים האלה אין שום מרחק. מכאן תבינו מה זה איחוד. אני פועל באופן עצמאי ב- 100%, והבורא ב- 100% פועל בתוכי, ובאותו הזמן אנחנו לא מפריעים זה לזה ומשתתפים יחד בכל פעולה, בצורה מסונכרנת באופן מושלם. זו נקראת דבקות.

אני לא מבטל את הרגש והשׂכל שלי, אלא משתמש בהם בכל 100%, בכל החשיבה הביקורתית שלי. אני לא מבטל את עצמי כדי שהבורא יעשה איתי כל מה שבא לו. רק אז זה נקרא דבקות פנים בפנים.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 08.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ואל תשכח זאת…
באיחוד עם הבורא
פנים בפנים עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest