דף הבית / כלכלה / כסף / דאגות של מיליארדרים 

דאגות של מיליארדרים 

מחקר: ביקורים סדירים אצל פסיכותרפיסט הם מנהג נפוץ עבור אנשים רבים, אבל אוכלוסיית העולם לא יכולה להבין על מה יכול האחוז העשיר של האוכלוסיה להתלונן? למה הם פונים לפסיכולוג?

Businessweek מביא סטטיסטיקה הממחישה את המצב הפסיכולוגי של האנשים העשירים ביותר בעולם:

הפער ההולך וגדל בין עשירים לעניים הוא תופעה גלובלית. בארה"ב 0.1% מהמשפחות מחזיקות בכמות אמצעים המשתווה לזו של 90% מאוכלוסיית המדינה. פסיכולוגים שעובדים עם מיליארדרים מדגישים כי ככל שהפער בין עשירים לעניים הולך וגדל, כך גדֵל הבידוד של העשירים. לדעת מומחים, עשירים מתקשרים עם עשירים אחרים לא בגלל סנוביזם, הם פשוט זקוקים לחברה שבה הם יכולים לחלוק את הבעיות שלהם, ולכן הם שומרים על קירבה, ולא בגלל הכסף.

הניסיון להסתיר את ההון הוא בעיה נפוצה בקרב העשירים, והאשמה עבור העושר היא הדבר העיקרי שמענה את המיליארדרים, אחר כך באה הבדידות. לדברי מומחים, להודות בזה שאתה מיליארדר, יכול להיות גם מורכב מבחינה פסיכולוגית, כמו לצאת מהארון. תחושות של אשמה, שעמום, חוסר מוטיבציה ובדידות, הן רק חלק מההשלכות של העושר. במשפחות בעלות הכנסה גבוהה, ילדים מרגישים פחות קירבה רגשית עם האמא. אנשים שגדלו במשפחות עשירות, נוטים יותר לשכרות ולצריכת מריחואנה, מאשר אנשים עניים יותר. גם דיכאון וחרדה נפוצים פי שניים יותר אצל העשירים.

תגובתי: גם העוני וגם העושר יביאו את האנושות להחלטה שאין ברירה אלא להביא את עצמם לצריכה חכמה ונורמלית בגשמיות, ולהשגה מקסימלית ברוחניות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest