דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דאגות והתרגשויות: כיצד להתמודד איתן?

דאגות והתרגשויות: כיצד להתמודד איתן?

שאלה: נתאר לעצמנו, שאצלנו באולפן נמצאים עשרה אנשים משכבות שונות לחלוטין של האוכלוסייה: גברים ונשים, שרוצים להתמודד עם הדאגות וההתרגשויות שלהם. איך אפשר לעזור להם למצוא את נקודת האיזון: לא להיות חסרי רגש, כמו אבן, אבל גם לא לנפח עד לקיצוניות כל מיני דברים פעוטים?

תשובתי: חשוב לבחון כל אדם כמערכת אינדיבידואלית קטנה, שצריכה להימצא באיזון עם המערכת הכללית שבתוכה הפרט קיים.

ככל הנראה, כל אחד מעשרת חברי הקבוצה מרגיש צורך לשנות את חייו. קודם כל, קבוצת האנשים הזאת חייבת לתאר לעצמה את עתידה הנפלא. לשחק בחיים מסודרים ורגועים, שבה הכול מסביב מקרין תקווה, ביטחון, חום. אם כל אחד יימצא תחת השפעת הסביבה הקטנה שלו, אז בהתאם לזה, כולם יתחילו להתייחס אחרת לחיים.

שאלה: איך אני יכול להתרשם מהסביבה?

תשובתי: בתוכה אני צריך להרגיש את עצמי כקטן בקרב גדולים, כפי שילד מרגיש את עצמו ליד ההורים. וקודם כל, אני צריך לכבד את הסביבה הזאת, להחשיב אותה כחשובה וגדולה, ללמוד ממנה. זה, קודם כל.

שנית, אני צריך להרגיש את עצמי כגדול וכמשפיע כלפי האנשים האלה. ואני מתחיל לשחק בזה, שאני אדם רגוע ובטוח בעצמי. אפילו אם בחיים אני רחוק מלהיות כזה, אני בכל מקרה נכלל במשחק: "חברים, הכול בסדר. בואו נביט על המצב מהצד האחר".

יחד עם זה, אסור לכנות התנהגות כזאת לא רצינית, אנחנו פשוט מנטרלים את התגובות הבלתי מבוססות בשום דבר שלנו על גורמים חיצוניים, שמישהו מנפח בכוונה, בזה שרוצה למכור לנו משהו או סתם למשוך את תשומת ליבנו. אם כל הנוכחים כאן ישמרו על כללי המשחק, אז פתאום כל אחד ירגיש, שאיפה שהוא לא יימצא, אנשים נמשכים אליו, כמו למגנט, כי הוא מקרין ביטחון ביום המחר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 87, 21.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למען הרעיון המשותף
ההרגל לְפַחֵד
טכנולוגיה של "חכמת ההמונים": דמות אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest