דף הבית / כלכלה / כסף / דאבוס: בית הבראה למכחישים את תחלואי הקפיטליזם

דאבוס: בית הבראה למכחישים את תחלואי הקפיטליזם

דעתו של לארי אליוט, כפי שפורסמה ב-Guardian: "על אף שמשתתפי הפורום הכלכלי העולמי מרגישים ששום דבר בעולם לא בסדר, הם לא מתכוונים לעשות שום דבר כדי לתקן את המצב. קיימת ההכרה בכך ששום דבר לא בסדר בעולם. חסרה לנו התוכנית להוצאת הכלכלה העולמית מהמשבר, ויכול להיות שחסר גם הרצון לפתח כזאת תוכנית. רוב משתתפי הפורום בדאבוס לא רוצים אפילו לשמוע את האזהרות על כך שהקפיטליזם ישמיד את עצמו אם נמשיך בצורה הנוכחית.

נראה שמנהלי החברות הגדולות שהתאספו כאן פשוט מנסים לעצב מערכת חדשה שתגדיל את רווחיהם בצורה מקסימלית, ובכלל לא מתכוונים להציל את העולם. נוצר הרושם שהמנהיגים שלנו ישנים מאחורי ההגה. במשך 12 החודשים האחרונים אירופה עצמה את עיניה, התעלמה מהמצב האמיתי, ושללה את העובדה שהיא נפלה לבור עמוק. את אותו הדבר אפשר לומר גם על הפורום בדאבוס, שמשתתפיו ניבאו לפני שנה ששנת 2011 תהפוך ל"שנת הזהב". אבל היא התגלתה כגרועה ביותר עבור המדינות המפותחות. האם זה ישתנה בשנת 2012? – אם נשפוט לפי דאבוס, הרי שהתשובה היא: לא!"

התייחסותי: האגואיזם מעוור, ורק בסוף, כשהממשלה כבר לא תהיה מסוגלת לתקן משהו, היא תכיר בעובדה שמה שכבר קורה עכשיו הוא הדבר היחידי שיכול לקרות: מהפכה ("אביב ערבי") אצלה בבית. במקום דאבוס, חייב להתקיים פורום מקביל אחר, של מדענים ואנשי ציבור שנתמכים על ידי ההמונים, שיעמוד כנגד פורום דאבוס וייצור את השינויים בדרך של שלום, כל עוד לא מצאנו את עצמנו בשפיכות דמים.

ידיעות קודמות בנושא:
דאבוס הופכת מתקווה לאכזבה
בעולם לא מאמינים לא לפוליטיקאים ולא לאנשי העסקים
דאבוס ותסמונת השחיקה הכלכלית הגלובלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest