דף הבית / חינוך, ילדים / גם בקו וגם במעגלים

גם בקו וגם במעגלים

שאלה: היום למעשה הכול התדרדר חזרה לניהול טוטליטרי נוקשה. דווקא חברות כאלה מציגות יעילות מקסימלית ומינימום עימותים בתוך הקולקטיבים. האם השיטה האינטגרלית יכולה לשנות את מבנה הניהול של החברות?

תשובתי: אי אפשר לקבל רק מבנה אחד כלשהו, מפני שהמערכת האינטגרלית היא עגולה, אנלוגית. היא אפשרית רק בקולקטיב, שבו כל האנשים נמצאים ברמה אחת ועובדים בשיתוף.

בחברה או במפעל צריכה להיות היררכיה שיש לה את הזכות לפקד על כל החוליות, אבל בכל רמה האנשים צריכים להיות מאורגנים במעגלים אינטגרליים.

לכן, אחד לא סותר את השני. אבל קולקטיבים כאלה גדולים צריכים להיות בנויים גם בקו וגם במעגלים.

יחד עם זה, מערכות הבקרה בכל מקרה יתנו הוראות, מפני שעובדים בהן אנשים שעברו לימוד מיוחד, יודעים, מבינים מחשבים הכול והם מפקדים, מפני שיש להם חכמה, כוח רצון, רצון ואפשרות לקחת על עצמם אחריות.

ולשאר בני האדם – לא, הם מומחים בתחום כלשהו שלהם. כדי להרגיש את עצמם שייכים לשכבה מידענית עליונה של הטבע, הם עוברים הכשרות אינטגרליות, וזה מאפשר להם להצטרף יחד לעבודה משותפת ולא לשים מקלות בגלגלים זה לזה.

בקולקטיבים כאלה עולה תפוקת העבודה, הם מתחילים להבין זה את זה מחצי מילה, והסבירות לטעות בפרויקט מסוים יורדת אצלם למינימום, מפני שהם כולם חיים למען מטרה אחת.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 20.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללכת קדימה כיצורים פיקחים
מפעל עם מבט לעתיד
העסקים בעולם האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest