דף הבית / כלכלה / כסף / גל שני של המשבר

גל שני של המשבר

חוות דעתו של א.חנדרוייב, לשעבר סגן יושב ראש הבנק המרכזי של רוסיה, הנשיא של אגודת הבנקים המוסדרים: תמיד היו שני מחנות – אירופאים אופטימיים ואירופאים סקפטיים. האירופאים הסקפטיים דיברו על כך, שלפני שניגשים ליצירת איזור המטבע האחיד, חייבים לאחד את המערכות התקציביות והמיסוי. וזה לא נעשה. לכן עכשיו ממשלת יוון, לאחר שקיבלה עזרה מהאיחוד האירופי, וקרן המטבע הבינלאומית, למעשה נשארה לבד עם העם שלה, שלא רוצה לקבל את ההגבלות שמוטלות על ידי תוכנית העזרה הזאת…

מצד אחד, ברית המטבע הייתה מוכנה במלואה לתהליכי ההשתלבות באירופה. נעשתה עבודה רבה מאוד על ההאחדה של תנאי הפעילות הכלכלית והפיננסית בשטחו של האיחוד האירופי, נחתם הסכם יציבות, נקבעו, מה שנקרא, קריטריוני מאסטריכט נוקשים.

אבל, כפי שהראו החיים, לא הושבה תשומת הלב המלאה למערכות התקציביות והמיסוי. כמו כן, היה צריך להיות כאן מרכוז נוקשה, אולם זה היה מסמל למעשה אובדן מוחלט של הריבונות, כולל גם הפוליטית. העימות בין הטבע העל לאומי של המטבע האירופי והעקרונות הלאומיים של וויסות תהליכי המיסוי והתקציב, הביא לבעיות הנוכחיות של האיחוד האירופי שלא קשורות לקשיים של המדינות הנפרדות, אלא לחולשה מערכתית של איזור האירו.

תגובתי: שורש הרע נעוץ בחוסר איחוד מלא, שאפשרי רק בחינוך מקדים של העמים שמשתתפים באיחוד האירופי, לראות את עצמם במשפחה אחת. אחרת, קריסה מוחלטת היא בלתי נמנעת. רק שזה לא יסתיים במלחמה באירופה ואחר כך גם במלחמת עולם.

ידיעות קודמות בנושא:
אזור האירו ישתנה תוך שנה
לפנינו גל נוסף של המשבר
חוסר האונים של הממשלות הנוכחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest