דף הבית / אקטואליה / גלי צה"ל מתנצלת בפני "קבלה לעם" על פרסום שקרי

גלי צה"ל מתנצלת בפני "קבלה לעם" על פרסום שקרי

בחודש ינואר 2017, שידר העיתונאי אבנר הופשטיין במסגרת התוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל שתי כתבות מכפישות על עמותת "בני ברוך – קבלה לעם". בכתבות אלו הופשטיין ייחס לעמותה פעילות פוליטית שלא לה, מחזר טענות מופרכות ונושנות של מר אפלבאום נגד העמותה, ואף העיז להציגן כאילו היו אמת, זאת מבלי להשמיע מנגד את עמדתנו הרשמית.

אנו התנגדנו בכל תוקף ל"פייק ניוז" ולהכפשת שמנו הטוב בכלי תקשורת מוביל, ולא נותרה לנו ברירה אלא להגיש תביעת דיבה נגד תחנת השידור גלי צה"ל, נגד מפקדה ירון דקל ונגד שאר המעורבים בתוכנית הרדיו.

תביעת הדיבה הופנתה לגישור אל כבוד שופטת בית המשפט המחוזי בת"א בדימוס רות לבהר-שרון, הצליחה להביא את הצדדים לידי הסדר שייתר את הצורך בהמשך ההליכים המשפטיים. ביום שני, 16.7.2018, נתן בית המשפט תוקף של פסק דין להסדר הגישור, במסגרתו התחייבו הנתבעים להתנצל בפני העמותה בגין חוסר הדיוק שנפל בכתבות ששודרו.

בנוסף, במהלך החודש הקרוב תפרסם גל"צ שתי הודעות הבהרה במסגרת התוכנית "בוקר טוב ישראל", בזו הלשון:

"בכתבות ששודרו בחודש ינואר 2017 בתוכנית 'בוקר טוב ישראל' בגל"צ, עסקנו בין השאר ב'בני ברוך – קבלה לעם'. אנו מבקשים להבהיר את הדברים הבאים: הכתבות נועדו לסקר הליך משפטי שמתנהל במסגרת תביעה אזרחית, שהוגשה לבית המשפט על ידי עמותת 'בני ברוך – קבלה לעם' נגד מר אפלבאום.

לא ייחסנו לעמותה מאפיינים כיתתיים כלשהם, בנוסף, לא התכוונו לייחס לעמותה פעילות פוליטית. הכתבה יחסה את הפעילות הפוליטית לפעילים בעמותה ולא לעמותה עצמה. ככל שהדברים הובנו אחרת – אנו מתנצלים על כך".

חשוב להבהיר כי פסק-דין זה, כמו גם ההתנצלות המתוארת בו, מוציאות לאור את האמת, ומשמשות אסמכתא משפטית לכך. פסק הדין הזה מצטרף לשורה של פרסומים שקריים שהתפרסמו נגדנו בעבר, כמו במקרים של "העין השביעית"​ ו"המרכז הישראלי לנפגעי כתות". כולם, ללא יוצא מן הכלל, הסתיימו בפרסומי התנצלות.

ראוי לציין שאבנר הופשטיין, העיתונאי שיזם את פרסום הכתבות, פוטר בינתיים מגלי צה"ל. במקרה או שלא, מר הופשטיין הוא גם חבר ועד עמותת "העין השביעית", ולא נותר לנו אלא להצר על העובדה שהוא בחר להשתמש בתחנת הרדיו הצבאית כדי לנסות ולקדם אינטרסים זרים שאין בינן לבין עיתונות אמינה ורצינית ולא כלום. יודגש כי גלי צה"ל שהיו מיוצגים במסגרת ההליך על ידי פרקליטות המדינה, החליטו להתנצל בפני העמותה למרות התנגדותו הנחרצת של הופשטיין לכך.

עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" שואפת מאז ומעולם לאפשר למגוון הדעות הרחב להישמע. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לאמיתות הדברים כמו גם לדיוקם. עיתונות אחראית היא עיתונות אשר עושה כל שביכולתה להגיע לחקר האמת, וכך מצופה מכל גוף עיתונאי, על אחת כמה וכמה מתחנת רדיו צבאית שאינה מונעת מאינטרסים פרטיים, אלא פועלת לטובת הציבור ולמענו.

אנו מברכים את גלי צה"ל על שהבינה את טעותה ועל שבחרה להתנצל במסגרת הסדר הגישור. שאפנו, ותמיד נשאף לפתור מחלוקות וטעויות בדרכי נועם, ולא בין כותלי בית המשפט. אנו בעמותת "בני ברוך – קבלה לעם" נמשיך לעסוק בעיקר ולהקדיש את מרב מאמצינו למימוש הערך "ואהבת לרעך כמוך" בקרב עם ישראל, כשיטה מעשית לחיבור בין בני אדם, וכפתרון יסודי לאתגרים של ימינו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest