דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלות: על גבול של אור וחושך, חלק א'

גלות: על גבול של אור וחושך, חלק א'

בואו נביט מקרוב על אותה התקופה כאשר נחרב בית המקדש הראשון. בעצם, זו הייתה נפילה מדרגת האהבה, נהרס בית המקדש של האהבה בין בני האדם.

עד אז, שנים עשר השבטים של עם ישראל פעלו לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", לאחר מכן החל החורבן, וכתוצאה מזה עשרת השבטים נעלמו, במילים אחרות, הם התפזרו בעולם.

אם לפני זה הם התקיימו דווקא בדרגת אהבת הזולת, אז בדרגה נמוכה יותר לא היה להם מה לעשות בארץ שראל. הרי אלה הם לא הרצונות הכלליים שאותם צריך לתקן עבור הדרגות האחרות. מספיק גם שני שבטים על מנת להגיע למצב הנמוך ביותר ולהתקיים בו.

נגיד כך: שנים עשר שבטים נפלו לדרגת האהבה לרמה הנמוכה ביותר, וההבדל בין שתי הדרגות הללו זה אותם עשרת השבטים. זו הסיבה שהם נעלמו.

יותר מאוחר הם "עמדו בראש" של התנועה הכללית בתהליך התפתחותה של האנושות לקראת המצב של היום, של המבוי הסתום הסופי, של המשבר ששורה היום בכל העולם.

שאלה: מה זה אומר "עמדו בראש"?

תשובה: השורשים של "דמויות מרכזיות" רבות שבהיסטוריה נובעים מעשרת השבטים הללו. אנשים עוד יגלו זאת ויתחילו להאשים את היהודים ב"חבלנות", בכך שבמשך כל ההיסטוריה הם בזדון וברשעות הובילו למשבר הגלובלי את האנושות, שהיא די טהורה באופן כללי.

שאלה: האם יתכן שמנהיגי האנושות, שבצורה זו או אחרת עמדו בראשם של תהליכים משמעותיים עצומים והשפיעו עליהם, הם כולם באים מעשרת השבטים?

תשובה: כן. רובם הם פשוט חברי עשרת השבטים הללו.

שאלה: שמובילים את האנושות למשבר של היום, למבוי סתום?

תשובה: כן.

שאלה: ומה קורה עם שני השבטים שנשארו?

תשובה: הם נפלו מהדרגה של בית המקדש הראשון ולכן הפסידו במלחמה עם הבבלים, שהם למעשה היו השכנים שלהם לשעבר שנשלטו על ידי נבוכדנצר. אחרי שהוא ניצח את היהודים, הוא לקח חלק מהם לשבי, והחלק האחר נשאר בארץ ישראל.

יותר מאוחר, שארית קטנה מאוד של העם חזרה מגלות בבל והתחברה עם האחים. ולאחר מכן שני השבטים נגשים לבניית בית מקדש הבא.

שאלה: כלומר, בכל זאת ישנם בהם הניצוצות?

תשובה: לא סתם ניצוצות, כי הם לא נפלו ממש לתחתית, הם נפלו מדרגה של "ואהבת לרעך כמוך" עד לדרגה של קשר טוב ביניהם, מה שנקרא דרגת "חסדים". מהותה לא לעשות רע אחד לשני. זוהי מעין שכנות טובה כזאת ו"אדיבות", שמשמעה, "אני לא נגדך ואתה לא נגדי". זוהי גם דרגה רוחנית, מפני שהיא מושגת מעל האגו.

ולכן, כאשר היהודים חוזרים מבבל, הם בונים את בית המקדש השני, ועוד "תחת חסותו" ובעזרתו של כורש, מלך בבל, בנה של אסתר. בסך הכול, זהו סיפור די מבולבל בהיסטוריה של "קשרים משפחתיים"…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק ו', 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 6
סוד עשרת השבטים, חלק 5
סוד עשרת השבטים, חלק 4

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest