דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלגל ההצלה של הכוונה

גלגל ההצלה של הכוונה

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת בהעלותך, סעיף ד': כעין זה, והוא כחתן, יוצא מחופתו… כי תחילת זיווג ז"א בשמאל, גבורה, שהוא פיוס ונטילת רשות. כמ"ש, שמאלו תחת לראשי. ואחר כך צד דרום, שהוא ימין, חסד, כמ"ש, וימינו תחבקני. אז, ישיש כגיבור, לרוץ אורח, להאיר הלבנה מקו האמצעי, יסוד.

אנחנו קוראים ומשתדלים להרגיש את עצמנו ביחד, ומנסים להבין שרק כך אנחנו יכולים לקבל גילוי. אנחנו משתדלים למצוא את כל התיאורים בתוכנו, ואין זה משנה אם אנחנו מבינים אותם או לא. זה כבר אינו חשוב, העיקר – הכוונה.

לכן, לפעמים ספר הזוהר מתאר כל מיני תמונות ברורות ביותר המשאירות עלינו רושם, אבל למעשה צריך לפחד כל הזמן שלא להימשך אחר התיאורים האלה ולא להתחיל לראותם כיצירות ספרותיות, ולשכוח לחלוטין את הכוונה.

אלא דווקא להפך, היכן שהטקסט אינו מובן לנו לחלוטין ומבולבל, שם אין לנו ברירה. מאחר ואינני מבין דבר, אני נזכר בכך שהדבר החשוב ביותר – זו הכוונה, ושמח על כך שאני צריך לעבוד דווקא איתה.

כי הרי בשׂכל אינני יכול להיאחז במה שכתוב, ובכלל אינני מבין כיצד לקשור בין המילים האלה. לכן בכל המצבים צריך קודם כל להשתדל להבחין במציאות שלנו – רצון אחד כללי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
חפש זאת בתוכך!
רק תביע רצון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest