דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גימטריה של רגשות

גימטריה של רגשות

תלמוד עשר הספירות, כרך א', סעיף א': וקו זה כעין צינור דק אחד, אשר בו מתפשט ונמשך מימי אור העליון של אין סוף, אל העולמות, אשר במקום האויר והחלל ההוא.

אני ממליץ לכם לא לתאר צורות גיאומטריות: קו והיקף, אלא יחסים בין שני אובייקטים. אני מתאר לעצמי שתי תכונות, אשר הקשר ביניהן יכול להיות דרך ההיקף (ללא גבולות), ובעזרת הקו (בהגבלה).

ניקח לדוגמה יחסים בין שני בני אדם: הקשר ביניהם יכול להיות בצורה של מקיפים ובצורה של יושר. כך שתנסו לא לצייר לעצמכם את היחסים האלו בצורתם הגיאומטרית, אלא תתארו אותם לעצמכם בצורה רגשית.

שאלה: מה הכוונה להתייחס לחברים דרך ההיקף?

תשובתי: הרצון של מי כאן עולה בערכו: שלי או של החברים? הרי אנחנו מדברים על רצונות וההגבלות עליהם, נכון? האור, השפע, נמצא וממלא את הכול. הכול תלוי ברצון: עד כמה אתה מעגל או מיישר אותו. כלומר, בהתאם לזה תחליט כיצד אתה מתייחס לאחרים.

אם הרצונות שלהם קובעים עבורך הכול, ואז אתה מקבל אותם בצורה שאינך שופט את מעשׂיהם, זה סימן שאתה כאילו ממלא את ההיקף. במה אתה ממלא אותו? – ביחס שלך. היחס שלך אליהם יכול להיות, או דרך קו ישר או דרך המקיפים.

ואם זה כבר כך, אז יכול להיות שאתם בכלל הופכים לשני מקיפים או אפילו למקיף אחד, בהתלבשות זה על זה. בינתיים הדבר העיקרי הוא: להשתדל לתרגם את המושׂגים האלה לרגשות.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הוליווד של הבורא
גיאומטריה רוחנית: מפירמידה לנקוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest