דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי ההנהגה העליונה

גילוי ההנהגה העליונה

שאלה: כשניוטון מת, קרוביו רצו למכור את הרשימות שלו. הם חשבו לקבל עבורם הרבה כסף. הגיעו קונים מספריית קיימברידג', המוזיאון הלאומי הבריטי ובישופים למיניהם. כשהם פתחו את הפתקים של ניוטון ובחנו אותם, הם מיד סגרו אותם ברתיעה ודחייה. עוברות השנים ובסוף הם נמכרו. התברר שניוטון האמין באל אחד, הוא גם ציטט את הרמב"ם. ניוטון עקב אחרי חכמים יהודים, ואפילו כתב על ייחודיותו של הבורא שברא הכול, שהעביר את הידע על מערכת היקום לאדם הראשון, ואחר כך לאנשים נבחרים כמו אברהם, משה ואז לכל העם היהודי. על סמך זה ניוטון הגדיר את תפקידם של היהודים בהיסטוריה העולמית. אבל הסודות האלו היו נגישים למעטים, ולאחר מכן הם הוצפנו היטב בבית המקדש בירושלים. ניוטון חקר על בית המקדש, וראה ממש את ההרמוניה של הבריאה ועל כך הוא כתב. גילוי הבורא כמו שזכו לו אברהם ומשה, ביקש לעצמו גם ניוטון. הוא רצה לפרוץ ולגלות את הבורא דרך המדע. האם זה אפשרי?

תשובתי: דרך המדע אני לא חושב שזה אפשרי. רבים רצו לפרוץ לגילוי העולם העליון דרך המדע, אבל לאף אחד אין אפשרות לעשות זאת בדרך הזו.

שאלה: מה הסיבה? כי בעצם ניוטון עשה צעדים ראשונים לקראת זה, לשם כך הוא גם למד עברית.

תשובתי: הוא עשה רק צעדים חיצוניים בגילויים שלו, ומכאן אתה מבין עד כמה זה מוגבל.

שאלה: למה אי אפשר? כל המדענים כך או אחרת יחשבו מה שיחשבו, בכל זאת זה מכוון לגילוי של ניסים ולגילוי הכוח שמנהל הכול, האם זה נכון?

תשובתי: העניין הוא שבאמצעות המדע לא תוכל לגלות זאת. לשם כך הכרחי מצד האדם לגלות כלים חדשים להשגה והכרת הטבע, כדי שהטבע יתגלה אליו. כלומר, מצד האדם לבורא, ומצד הבורא לאדם, אני לא חושב שזה אפשרי אלא דרך חכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חדשות", 8.1.2024

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest