דף הבית / אקטואליה / גידול בפערים החברתיים בעקבות משבר הקורונה

גידול בפערים החברתיים בעקבות משבר הקורונה

שאלה: השפעות הקורונה על החיים שלנו מורגשות מאוד בכל הקשור לעולם העסקים. בעבודה שלי אני עוסקת בייעוץ אסטרטגי לעסקים בינוניים וקטנים ואני חווה דרכם מצבים קשים מאוד, ממש מלחמת הישרדות. בנסיבות אלו מורגש שבלתי ניתן להתאושש מהן ולחזור להתקיים,

הם נמצאים ממש במצב ללא מוצא. במקביל יש הרגשה שמסביב יש מי שחוגג, עולם ההיי-טק רותח, משווע לידיים עובדות, מעלה משכורות. אנחנו עדים לתופעה חדשה של מחזיקי משרות ממוצעות לחלוטין שהופכים בן לילה למיליונרים. שוק הנדל"ן משגשג, מחירי הדירות מטפסים באופן קיצוני. בשורה התחתונה יש כאן מצב שחלק מהאוכלוסייה נפגע אנושות, חי ממש עם סכין על הצוואר, נלחם על הלחם, בעוד חלק אחר לא מרגיש כלל במשבר ואפילו להיפך. הפער הזה מייצר אצל בעלי עסקים מצב של תקיעות ותחושה שאין פתרון באופק, וזה או לשבת ולחכות לראות מה יקרה, או שהכול יקרוס ולא ברור הכיוון. מה היחס הנכון מצד האדם למצב הזה?

תשובתי: האדם לא ימצא פתרון. כי אין באמת פתרון, הגענו למצב שהרסנו את כדור הארץ, הרסנו את החברה האנושית, שגם לא הייתה כל כך אנושית, ממש הגענו למצב שהכול הרוס. אין לנו מה לעשות, אלא רק לבנות מחדש. וכדי לבנות מחדש, אנחנו צריכים לחשוב איך לבנות. זה שעולם ההיי-טק משגשג ועולם הבנייה נמצא על טורים גבוהים, אלה דברים זמניים ועוד מעט גם הם יקרסו, כי מי צריך את כל התעשייה אם אין קונים, הכול קשור אחד בשני. לא יכול להיות שיהיו מיליונרים, אם לא יהיה מי שיקנה. אנחנו נצטרך לבדוק היטב את כל העסקים בעולם הזה, לעשות דין וחשבון נכון ולראות שכל החיים שלנו דורשים ממש בדיקה חוזרת.

לכן אני חושב שהחגיגה בשוק הנדל"ן ובהיי-טק זו בועה נפוחה, וכרגיל אחרי שהבועה הזאת תתפוצץ, תגיע נפילה. אני מאוד מקווה שזה יקרה מהר, ושזה לא יהיה זה על חשבון זה. אנחנו צריכים להבין שכל החיים שלנו דורשים ממש בדיקה, בירור. עלינו להוציא את ה"אוויר" מכל העסקים שלנו, ולהגיע למצב שאנחנו מייצרים רק דברים הכרחיים ושיש לנו איך לשמור עליהם. אם לא, אז ניכנס למשבר גדול מאוד. גם כך יש לנו הרבה דברים שאנחנו מייצרים ואף אחד לא צריך, ואנחנו רק מרוקנים את הכדור הארץ מהאוצרות שלו ומלכלכים אותו.

שאלה: למה יש מצב שחלק מהאוכלוסייה חווה משבר גדול, וחלק מתנהל כאילו לא קרה כלום? איזו תועלת יש בכך?

תשובתי: התועלת היא שנראה עד כמה החברה שלנו לא מאוזנת ובנויה לא נכון. עלינו לעשות חשבון איזו חברה אנחנו צריכים, איך עלינו לבנות משפחה, מדינות ועולם, ודאי שמה שיש בינינו כעת הוא לא נכון.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.8.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest