גיבור שבגיבורים

כנס בלוס אנג'לס. שיעור מס' 3.

אם הצרות של החיים הן שמניעות אותנו, אם אנחנו סתם מחפשים היכן להסתתר מהן, אז זוהי דרך של ייסורים, מאוד קשה וארוכה. כי במקרה כזה, למעשה, אני רוצה לברוח ממה שהבורא עושה לי. אני כביכול נלחם עימו ולכן, בוודאי שלא אשיג בזה שום דבר.

אבל אם אני לא שוכח שיש לי עסק דווקא עם הבורא, אז אני מגיב אחרת לכל ההפרעות. אני לא מבטל אותן, אלא מכין את עצמי בכזאת צורה, כדי שבהשתוות הצורה עם האור, על ידי ההשפעה שמוקרנת על ידִי לנטרל ולהפוך כל סיבה רעה לטובה, וכך להצליח.

באופן כזה, ההצלחה היא, להיות "גיבור שבגיבורים". מדובר על התגברות כפולה: את השונא שלי אני מעביר למצב ניטראלי, ואחר כך הופך אותו לשותף שלי. על זה נאמר, איזה הוא גיבור ההופך שונאו לאוהבו.

מכאן אנחנו רואים, שבעבודה שלנו צריכים להחזיק לגמרי לא את אותו הכיוון שאופייני לחיים הרגילים. אני חייב לתת יגיעה כדי לראות מאחורי כל אדם את הכוח שמפעיל אותו. דרך כל עצם או ישות אני מסדר את הקשר עם הכוח הזה, ודווקא איתו יש לי עסק, ולא עם האדם כמו שהוא.

איך לעשות את זה? אני משתדל להתחבר לאדם כדי להיות קרוב יותר לאותו הכוח שמניע אותו. כך אני בעצם מכניס את כל האנושות לרשת שמחוברת אליי ומגלה את הכוח הכללי, את הבורא, את אור אין סוף שמתגלה בכל ה"מלכות", בכל אותו הכלי, שבסופו של דבר אני מצרף אליי.

בהשתוקקות הזאת טמונה תחילת הדרך, העלייה בסולם הרוחני והמצב הסופי. ולכן, בכל מה שאנחנו נעבור, נגלה, צריך לשמור רק על הכיוון הזה, איפה שבכל מצב, בכל פריט שמופיע לפניי ובמציאות הכללית, מסתתר אותו הכוח היחיד, הטוב ומטיב.

אני בעצמי לא יכול לשמור על הכיוון הזה. אבל בזה שאני עובד עם העשירייה שלי וביחס אליה, בכך שמעצב בתוכי את הגישה הזאת של "אין עוד מלבדו" ו"טוב ומטיב", אני מתקדם קדימה לגלוי.

ובנוסף לכך, מובן מאליו שאנחנו צריכים לצאת להפצה, מפני שאנחנו צריכים לגלות את הבורא בכל המציאות, כלומר, לגלות במלואו.

וזוהי העבודה שלנו, ההתקדמות שלנו.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בלוס אנג'לס, 31.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גיבור שבגיבורים
להכיר בכך, ש"אין עוד מלבדו"
האם אפשר להתגונן מהבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest