גזע אברהם, יצחק ויעקב

בעל הסולם מתוך מאמר "הערבות": "ולפיכך מתוך ההכרח האמור, ניתנה התורה ביחוד לאומה הישראלית גזע אברהם יצחק ויעקב בלבדה, כלומר לנשמות שיכולות להתעורר על ידי המאור שהיה במצב שנקרא "בבל".

קודם, בתוך ה"מלכות" מתעורר הכוח שנקרא "אברהם" ובהמשך ההתפתחות וההשתלשלות של אותה הנשמה היא נקראת "יצחק" ו"יעקב". מדובר רק על מערכות רוחניות ועל חלקי הרצון לקבל ולא על דמויות היסטוריות שהן תוצאה חיצונית של תופעות המתרחשות בתוך ה"מלכות" הכללית.

heb_o_rav_bs-aravut_2014-06-17_lesson_pic12

על מנת להבין נכון את התופעות הללו צריכים להביט מעט לעומק כיצד ה"מלכות" מתחילה להתעורר לתיקון. המערכת של אדם הראשון התרסקה, אחר כך היא התייצבה במצב מסוים ועכשיו היא צריכה להתחיל לתקן את עצמה מהמצב שנקרא "בבל".

בהשפעת האור המיוחד שנקרא "אור מקיף" (או"מ) האגו מתפתח. ישנם חלקי רצון שעל ידי הארה יותר גדולה יורדים וזה נקרא שהאגו גדל, בניית מגדל בבל. וישנם חלקי רצון אחרים שעל ידי אותו האור משתוקקים למעלה.

החלק שעלה עד לפסגה נקרא "אברהם" ולעומתו החלק שירד יותר מכולם נקרא "תרח". האור העליון משפיע על הרצון ומפתח אותו, לכן התנועה היא גם בכיוון למעלה וגם למטה. כמו שאומרים "כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו". הוא "גדול מחברו" מפני שכמו אברהם משתוקק למעלה ו"יצרו גדול ממנו", כמו תרח יורד למטה. ובהמשך מתחילים להתברר הכלים (הרצונות) שקשורים לאברהם. כל מי שנמשך לאברהם בהשפעת המאור המחזיר למוטב, נקראים "ישר-אל", ישראל. התיקון שלהם הוא "ואהבת לרעך כמוך".

כי לא היה מקום אפילו להעלות על הדעת ששום זר ישתתף עמה. אמנם בגלל זה, נתקנה ונעשתה האומה הישראלית כמין מעבר, שעל ידיהם יזרמו ניצוצי ההזדככות לכל המין האנושי שבעולם כולו.

אותם האנשים, הנשמות, אותם חלקי הרצון הפכו לגו"ע כלפי החלק התחתון של ה"מלכות" שלא הצליח להתעורר ונקרא אח"פ. בצורה כזאת נוצר המעבר דרך גו"ע מהאור העליון לכלים של אח"פ.

עתה נשאר לנו להשלים מה שביארנו (באות ט"ז), שמשום זה לא ניתנה התורה לאבות, משום שהמצוה של "ואהבת לרעך כמוך" שהיא הקוטב של התורה כולה אשר כל המצוות מסבבות עליה כדי לבארה ולפרשה, הנה איננה ראויה לקיימה ביחידות, זולת בהסכמה מוקדמת של אומה שלימה, וע"כ נמשך הדבר עד צאתם ממצרים."

כלומר לא מספיק שרק נשמות ישראל, שיצאו מבבל ועלו למעלה, יתקנו את עצמן ויקיימו את המצווה של "אהבת הזולת". הם חייבים להתקשר לפחות עם חלק מיתר הנשמות, מה שנקרא ירידה למצרים. ומתוך מצרים הם מוציאים כלים של אח"פ דגו"ע.

מבבל יוצאים רצונות גו"ע שנקראים "אבות": אברהם, יצחק ויעקב. אחר כך הם מקבלים אח"פ, מצרים, ויוצאים יחד איתם, מתערבבים ונשברים. כלומר חורבן בית המקדש, שבירת גו"ע ביחד עם אח"פ.

אחרי זה הם מוכנים להתערבב עם יתר הרצונות של בבל ולהגיע לתיקון. גם בגמר התיקון קודם מתקנים כלים של גו"ע ואחריהם אח"פ. אבל כאן השלבים אחרים. מפני שכל הכלים משולבים זה בזה, בלתי אפשרי לתקן רק גו"ע, אלא רק על ידי החיבור אליהם של האח"פ. אבל כאשר גו"ע מתקנים את עצמם, אז האור נשפך דרכם על אומות העולם ומתחיל לקרב אותם לגו"ע. לכן, ככל שגו"ע מתקנים את עצמם, אז גם האח"פ מתקנים.

אנחנו נמצאים עכשיו בשלב של גמר התיקון. אנחנו כבר עברנו את חורבן בית המקדש, התערבנו עם הכלים מבבל, עכשיו נשאר רק לתקן את הרצונות גו"ע ועל ידי זה יתוקנו האח"פ. אנחנו נרגיש שדרכנו מתפשט האור וכל העולם מתחיל להתנהג אחרת. זה יהיה ממש נס כשכל זה יקרה.

מתוך שיעור על פי מאמר "הערבות", 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
באילו עמים אני מאוכלס?
האבות כאדריכלי התיקון
הגיע זמנם של הנכדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest