דף הבית / אקטואליה / ישראל היום /  גורל העולם תלוי בישראל

 גורל העולם תלוי בישראל

שאלה: ג'ורדן פיטרסון, פסיכולוג קנדי והוגה דעות פופולרי, אמר בביקורו בירושלים בקול חנוק מדמעות ש"עיני כל העולם נשואות לכאן, יש לכם אחריות מוסרית עצומה. אני חושב שגורל העולם תלוי בהחלטות של עם ישראל. אתם תראו לעולם איך עיר הקודש יכולה להיראות, כי אנחנו זקוקים לזה. אנחנו זקוקים לזה". איך זה שאנחנו היהודים לא מרגישים זאת והוא כן?

תשובתי: הוא מרגיש את זה דווקא כי הוא פסיכולוג. ואנחנו לא רוצים לשמוע ולהכיר בכך שאם נשתנה, כל העולם ישתנה, כי זה מחייב אותנו. כל העולם מחכה לזה ואנחנו כאילו אומרים "למה שנשתנה, אנחנו כמו כולם".

שאלה: איזה שינוי צריך לקרות פה, כדי שפיטרסון ואחרים שחושבים כמוהו ירגישו שישראל מתנהלת כמו שצריך?

תשובתי: עלינו להתחיל להתייחס זה לזה כמו לאחים, "כל ישראל חברים", "ואהבת לרעך כמוך". עלינו לקבל חינוך לאהבה וחיבור. לא יתכן שנמשיך לשנוא זה את זה, אנחנו חייבים לשנות לגמרי את היחסים בינינו ואז העולם ישתנה. אנחנו חושבים שאם העולם היה אחר, גם אנחנו היינו אחרים, אבל זה לא נכון. אם אנחנו נשתנה, העולם ישתנה לאותו כיוון.

שאלה: פיטרסון אמר שהעולם תלוי בנו ושהם ממש זקוקים לנו. זה באמת כך?

תשובתי: כן, הם מרגישים שהם תלויים ביחסים הטובים בינינו, כי אז גם בין אומות העולם יהיה קשר יפה וטוב. זה נכון, וזה גם כתוב בתורה. כל דבר רע שקורה בעולם, קורה בגלל היהודים. זה חוק הטבע.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 16.10.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest