דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גורלו של עם נקבע מסביב ל"שולחן עגול"

גורלו של עם נקבע מסביב ל"שולחן עגול"

שאלה: אתה אומר שקיימת אפשרות להשיג על ידי פעולות פשוטות תוצאה מהירה, וממש תוך מספר ימים להרגיש כוח עוצמתי חדש שמתעורר בינינו, שיהפוך לנשק ולהגנה הכי חזקים שלנו. אילו פעולות נדרשות לצורך זה?

תשובתי: אני מייעץ להתחיל לערוך בחברה, מה שנקרא, סדנאות, דיונים במעגלים או "שולחנות עגולים". בהם אנחנו נדון בשאלות החשובות ביותר שקובעות את הגורל שלנו. אנחנו נשתדל להתעלות מעל לכל אגו פרטי בשיחה כזאת מסביב ל"שולחן העגול", כדי למצוא תשובות שנובעות מאהבה, חיבור, ערבות. קודם כל, אנחנו צריכים לחפש מה זאת אהבה, קשר, התכללות בתוך הרצונות אחד של השני, ערבות, למצוא את הנקודה המשותפת הזאת כדי להתחיל מתוכה לפתור את כל הבעיות.

אנחנו צריכים לברר איך אנחנו יכולים להתחבר ביתר צפיפות, איך לפתור את הבעיות של הכלכלה, החינוך, התרבות, הסמים, הגניבות, ממש את כל הבעיות שקיימות בחברה. לא משנה על מה אנחנו מדברים, העיקר זה שכל חיסרון שמתגלה על ידינו הוא רק גורם כדי להבהיר עוד יותר את מושג ה"ערבות".

ואז אנחנו נראה שכל הבעיות, כולל האיום של ההתקפה מצד אירן, מגיעות רק כדי שאנחנו נחזק את הערבות בינינו. אנחנו כאילו נסתכל על הכול מהצד ההפוך. אנחנו לא משתוקקים לערבות, כדי לסלק את כל הבעיות הפנימיות והחיצוניות שלנו, אלא כל הבעיות הפנימיות והחיצוניות האלה מתגלות על ידי הטבע כדי להביא אותנו לערבות, לסיום המשימה והשליחות שלנו, לאיחוד של עם ישראל בארץ ישראל.

כדי להתחיל את התהליך הזה של החיבור והאיחוד, אנחנו כולנו צריכים לשבת מסביב ל"שולחן עגול". זו יכולה להיות משפחה, או אדם בודד, שיושב בבית מול מסך הטלוויזיה ועוקב אחר דיון שנערך מסביב ל"שולחן עגול". ומטרת הדיון זה בירור השאלה: מה מסמלים עבורנו החיבור, הערבות, האהבה, לאיזה מצב אנחנו צריכים להגיע.

צריך לדבר פחות על הבעיות, אחרת אנחנו פשוט נטבע בהן. במקום זה, צריך להתעלות מעליהן ולדבר יותר על החיובי, על החיבור, על האהבה, על השיתוף ההדדי, על מה שבונה ולא על מה שהורס. לכן, כדאי לדבר כמה שיותר על הגורמים החיוביים וכמה שפחות על השליליים.

אני מייעץ לערוך כאלה דיונים בכל מקום: בבית, בעבודה. בימים אלה כולם מדברים על האיום הנוכחי. אבל האדם נמצא באותו המקום שעליו הוא מדבר, היכן שנמצא במחשבותיו. ואני לא רוצה לשקוע בתוך האיום, אני רוצה להתעלות מעליו ולהשתמש בכוחות החיוביים שמעלים אותנו מעל לסכנה, שמבטלים אותה. הם פועלים בכזאת צורה שכל האיומים על הביטחון שלנו והחברה פשוט נעלמים מהאופק.

וזו לא איזו "פסיכותרפיה", לא תרופת הרגעה לעם. בדרך כזאת העם שלנו יעורר כוח חדש שנמצא מעל לחיים שלנו. כי זהו כוח החיבור שפועל נגד האגו, נגד הטבע האנושי הרגיל. אנחנו יכולים להבהיר, לברר ולגלות את הכוח הזה, שנולד דווקא מתוך האיחוד והחיבור שלנו ושלא קיים סתם כך בטבע.

לכן היה קיים התנאי הזה ליד הר סיני – "אם אתם מקבלים את התנאי של הערבות ההדדית, אז הופכים כאן לעם, ואם לא, אז כאן יהיה מקום קבורתכם".

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 13.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לנטרל את האיום
עם שאינו קיים
העם שהתאחד מעל האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest