דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גונב שומשמין מכף זכות

גונב שומשמין מכף זכות

בעל הסולם, מאמר "הערבות", סעיף כ"ב:

"בעושה עבירה אחת, שמשמעה, שלא יכול להתגבר ולכבוש את האהבה עצמיית המזוהמת ועל כן פרץ בגנבה וכדומה. שנמצא מכריע את עצמו ואת העולם כולו לכף חובה.

ונמצא, שהוא גורע שיעור מסוים, מתוך ההכרעה, לכף זכות הסופית. בדומה, כמו שאחד חוזר ונוטל מן כף מאזנים, אותו השומשמין היחידה, שחבירו הניח שם. ונמצא שהוא מחזיר את העולם אחורנית."

שאלה: איך אני יכול לסחוב אחריי את כל העולם ולעשות לו נזק אם אני עדיין לא נמצא ברוחניות?

תשובתי: לא חשוב אם אתה יודע על זה או לא, אבל אתה בכל מקרה נמצא במערכת.

ידוע, שבשנה בעולם ייוולדו קרוב ל- 130 מיליון תינוקות. ואנחנו, האנשים המבוגרים, יודעים שצריך לבנות עבור התינוקות האלה מפעלים שמייצרים מזון לתינוקות, חיתולים וכולי.

התינוקות עצמם אינם מבינים ואינם יודעים את כל מה שנעשה עבורם. אבל אנחנו בכל זאת לוקחים אותם בחשבון למרות אי ההבנה שלהם. המערכת עובדת ולוקחת אותם בחשבון כי הם שייכים אליה. עכשיו הם בינתיים לא משתתפים בה באופן פעיל, אבל אחר כך יגדלו וישתתפו.

כך גם אנחנו נמצאים במערכת בתור אותם התינוקות. המערכת עובדת עבורנו, אנחנו משפיעים עליה כמו שהתינוקות משפיעים על העולם הזה. העולם הזה מסתובב עבורם ומספק להם את כל מה שהם צריכים במידת גדילתם.

אם אתה לא רואה שאתה נמצא ונכלל במערכת, זה לא פוטר אותך מלהיות קשור אליה. אתה משפיע עליה, ועוד איך. אם היית קשור למערכת הזאת לא כמו אדם, אלא כמו בהמה, אז היית מקבל ומבצע פקודות באופן אינסטינקטיבי מבלי לטעות אף פעם. בהמה לא טועה, כי היא מנוהלת מלמעלה במאה אחוז מצד המערכת.

ואז בכלל לא היו שום בעיות איתך. היית קשור למערכת בצורה החלטית, מבלי שיהיה לך איזה חופש, לא בידיים ולא ברגליים ולא בראש. היית מנוהל לגמרי מלמעלה ולא היית קיים כאישיות.

אבל ברגע שנולדת עם איזה חופש פנימי שאתה צריך למלא אותו על ידי הבחירה החופשית שלך, אז אתה כבר צריך הוראות, הדרכה. זה שייך רק כלפי אותו החלק שייקרא אחר כך "אדם".

שאלה: אבל איך אני יכול להטות את העולם לכף חובה ולגנוב גרגר שומשמין אם אני לא נמצא בעולם הרוחני?

תשובתי: אתה נמצא במערכת והגיע זמנך להשתתף בה בצורה הכרתית. עד כה אתה השתתפת בה כבהמה, מונע בה על ידי דחפים שהמערכת הייתה מזמינה בך.

אבל עכשיו אתה מתחיל להיות לא לגמרי נפעל, אלא גם במשהו מפעיל בעצמך. הגיע הזמן שלך. בהתאם לזה אתה מקבל הוראות מה ואיך לעשות.

אם אתה רוצה את זה בעצמך, אם אתה מקבל דחף ונותן יגיעה, אז אתה לומד את ההוראות האלה ומשתדל לעשות מעצמך את החלק המועיל של המערכת. אם לא, אז אתה הופך להיות החלק הגורע והמזיק.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 13.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת לא תסתדר בלעדיי
העולם על כף זכות
להכריע את העולם לכף זכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest