דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גדילה בתקופת השובבים

גדילה בתקופת השובבים

Laitman_2011-03-22_1909.jpg

רק על ידי המאור המחזיר למוטב אנחנו יכולים להשיג את התיקון שנקרא ה"שובבים" (עוון הנעורים). מכיוון, שבתחילת הדרך האדם הוא כמו ילד קטן שלא יודע מה מתרחש איתו. כאילו שנתנו לתינוק לשחק עם מטבעות זהב, והוא לא מעריך את ערכם האמיתי. הוא רץ מפינה לפינה, מבלי לשלוט על הפעולות שלו, ומבלי שמבין את מטרת מעשיו.

זוהי תקופה מיוחדת מאוד, שאותה אנחנו יכולים לנצל בצורה המועילה ביותר להתקדמות, רק אם ניזכר בה, נישען על הסביבה, ונסמוך על העצות של המורה. בדרך כזאת אנחנו נוכל לחסוך המון זמן, מפני שקצב ההתקדמות ב"מצב השובבים" הזה הוא עצום.

זה דומה להתפתחות המהירה של התינוק, שבחודשים הראשונים לחייו מתרחשים בו שינויים משמעותיים ביותר. וככל שהוא גדל, הוא ממשיך להתפתח, אבל יותר ויותר לאט. עד שמגיע לגיל 10, ואז למעשה, חודש אחר חודש, כמעט ואין שינוי מבחינתו.

לכן, "תקופת השובבים" בדרכו הרוחנית של האדם, היא תקופת התפתחות יעילה ואינטנסיבית מאוד. והסביבה היא הדבר החשוב כאן, מפני שדווקא ב"ילדות" היא משפיעה ומועילה בצורה הכי חזקה על האדם. מכיוון, שהוא מוכן לספוג הכול מתוך הסביבה, ואז מתרחשים בתוכו השינויים הפנימיים במהירות רבה מאוד.

ככל שהאדם דורש מהסביבה שלו יותר, והסביבה משפיעה עליו בעוצמה רבה יותר, ומסוגלת לענות לו על כל השאלות שלו בצורך בשינויים, כך הוא יוכל להתקדם מהר יותר.

מתוך אגרת של בעל הסולם, 18.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תינוק שעטוף בכיסוי של העולם הזה
שתול את עצמך בקרקע פורייה
האופטימיזציה של ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest