דף הבית / חינוך, ילדים / גבר ואישה: לידת המדרגה החדשה

גבר ואישה: לידת המדרגה החדשה

שאלה: כשהתחלנו לעבוד עם הטקסט בקבוצת החינוך האינטגרלי, התחיל להתגלות פער גדול בין התפיסה והרגשות של הגברים לבין אלה של הנשים. הנשים כאילו התנתקו מהתהליך, ואילו הגברים השתתפו באופן פעיל בדיון. כיצד לארגן את התהליך הזה בצורה נכונה?

תשובתי: זוהי תנועה טבעית לחלוטין. העניין הוא שלנשים יש טכניקה שונה לחלוטין של חיבור ביניהן. הן יכולות להתאחד כדי לתמוך בגברים באופן כללי, אך זו תמיכה ולא התכללות. כלומר האגו שלהן והעבודה עליו היא שונה לחלוטין מאשר בקבוצת הגברים. אצל הגברים העבודה על האגו היא ישירה, והייתי אומר במובן מסוים נאיבית, ילדותית.

אצל הנשים היא הרבה יותר קשה, כאילו מקופלת בכמה קפלים פנימה. החשבונות האגואיסטים שלהן הרבה יותר מסובכים מאשר אצל הגברים. הן בצורה קשה מאוד מצליחות להשתלב ביניהן. תמיד נשארים אצלן מוטיבים אישיים פנימיים משלהן. זהו הטבע הנשי. הוא בשום פנים ואופן לא גרוע יותר ולא טוב יותר, הרי אנחנו מדברים על טבע, ואין בו שום דבר טוב או רע, זה פשוט טבע ואצל הנשים הוא שונה…

אני לא מתאר לעצמי כיצד קבוצה לא מוכנה של גברים ונשים תתחיל מלכתחילה לעבוד על ההתגברות הכללית של הדחפים האגואיסטים הבין אישיים כדי להתחבר בצורה הדדית ברצון אחד.

כיוצא מהידע התיאורטי, מהבנת טבע האדם, אני יכול לומר שאם אנחנו נכין את קבוצת הגברים בצורה נפרדת, ניתן לנשים אפשרות לצפות בה ועל בסיס זה נעבוד עם קבוצת הנשים, אז נראה כיצד הן מתעצבות כעזר לקבוצת הגברים, כסובבות אותה.

היחס הנשי אל הגברים יתבטא במשהו כמו אל ילדים שחייבים לעזור להם, שחייבים לדחוף, להקיף, לטפל בהם כבילדים שהם יעשו את עבודתם. כפי שאימא מראה את הכול לילד אך הוא גדל והופך לגבר, והיא עוזרת לו בכך – אותו הדבר גם כאן.

אם כן, הנשים אינן נכללות בקבוצת הגברים אלא יוצרות רקע חיובי חיוני שבזכותו לגברים קיימת תמיכה נפשית חזקה מאוד, שהרי בלעדיה הם אינם מסוגלים לעבוד.

יחד עם זאת, קבוצת הגברים צריכה להרגיש את אחריותה על האנושות, או על המשפחה, או על החברה שבה קיימים שני המינים הללו, בלי לדבר כבר על סוגי המיון האחרים של החברה.

בקבוצת הגברים מתקיימים לימודים וקבוצת הנשים, שנוצרת לעזר סביב קבוצת הגברים, תומכת בהם, מבינה את המטרות שלהם. מבינה, אך לא יכולה להתכלל בכך רגשית בצורה מוחלטת.

הנשים לא יכולות להגיע לשילוב ביניהן בדומה לגברים. זה לא ניתן להן מהטבע. יש להן תפקיד אחר לגמרי.

לכן חייבים לעצב את שתי הקבוצות האלו באופן כזה שהן יבינו, יהיו בשיתוף פעולה, יעזרו זה לזה, שכל אחת מהן תרגיש את התפקיד הגדול שבלעדיו הקבוצה האחרת הנגדית לא יכולה לעשות כלום.

בדיוק נגדית, הפוכה בתכונותיה, אך מחוברת לפי המטרה. כלומר המטרה מושגת ביחד.

תתארו לעצמכם את המטרה כהולדת ילד שלשמה נחוצים שניים: גבר ואישה – שהם יחד, בדיוק בשילוב, בחיבור, בהשפעה הדדית, באהבה הדדית מולידים את התכונה החדשה הזו, את המדרגה החדשה. כך החלק הגברי והחלק הנשי שבקבוצה צריכים לפעול ביניהם בשיתוף פעולה.

וכשאתם מפרידים בין הגברים והנשים אתם מתפטרים מבעיות רבות, כיוון שבקבוצה מעורבת תמיד מופיעות משיכות שונות זה לזה, שהורסות את הרקע הכללי.

באופן פתאומי מופיעות התקרבויות הורמונליות, משיכה מינית, ונדמה לאנשים שהם מצאו זה את זה. לנשים נדמה שהן סוף סוף מצאו את הגבר שמבין אותן וכל היתר, כולל הבעל, לא מבינים אותן. כלומר מופיעות פנטזיות כאלו שאין להן שום קשר לחיים, כיוון שאנחנו מתעלים מעל החיים ובונים את האיחוד שלנו מעליהם.

מתוך שיחה מס' 25 על החינוך האינטגרלי, 04.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
דרכה של אימא
להתעלות מעל "הבהמה" שלי
חינוך משותף או נפרד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest