דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גבר ואישה כתכונות הטבע

גבר ואישה כתכונות הטבע

Laitman_2011-07-05_5745_w.jpg

שאלה: ההורים שלי התגרשו, וזה הטביע את חותמו עליי. אני יודע שבדור שלי ישנם הרבה אנשים שזה נוגע להם. אנחנו ממש מפחדים מנשים. קשה מאוד לבטוח בהן…

תשובתי: איני מבין את בעיותיך, מפני שאנחנו מדברים על דברים אחרים לחלוטין. אני מצטער, אבל אנחנו לא מדברים על גברים ונשים כעל משהו ביולוגי, כעל אוסף של כרומוזומים, גנים, הורמונים.

אנחנו מדברים על גבר ואישה, כעל התכונות של הטבע (וזה מה שחשוב לנו!), שאנחנו כאנשים מבוגרים מבינים כיצד להשתמש בצורה הנכונה בכוחות שלנו ובחולשות שלנו כדי להשיג את המטרה המשותפת. כאן התאספו אנשים רציניים שרוצים להשיג את זה, ושאין להם שום עניין בבעיות יום יומיות בין גבר ואישה בחיים הרגילים שלנו. אנחנו מתנתקים מהחיים הגשמיים ומתעלים מעליהם. אנחנו רוצים להשתמש בתכונות הרוחניות שלנו, הזכריות והנקביות, כדי לתמוך זה בזה ולעלות. לשם כך אנחנו חייבים ללכת יחד אל המטרה.

לכל אחד מאיתנו יש שליחות משלו, תפקיד משלו, אך לא יכול להיות זה ללא זה. רק השילוב ההדדי יהפוך את הקשר שלנו ליעיל.

אנחנו לומדים שישנה עביות, רצון, וישנה זכות, "מסך". חייבים להיות שניהם יחד בהשלמה ובהשתוות זה לזה. לא יכול להיות אחד ללא השני. אם ה"מסך" היה יותר גדול מהעביות, אז מאיפה בכלל הוא היה מגיע? ה"מסך" לא יכול להיות אחר, מפני שהוא מופיע רק מעל לרצון. אם הרצון יותר גדול מה"מסך", סימן שהוא כבר לא בעל מנת להשפיע, אלא על מנת לקבל. לכן חייב להיות השילוב הנכון של התכונה הזכרית והנשית.

אני מדגיש, תכונות, ולא הורמונים או איזה שהן תכונות גשמיות אחרות. דווקא על זה אנחנו מדברים. במושג "אישה", הכוונה היא השתוקקות לרוחניות, ו"גבר", זה המימוש של ההשתוקקות הזאת לרוחניות, שזה בכלל לא שייך לעולם הזה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה
רצון נשי וכוונה גברית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest