בת איש כהן

"ובת איש כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת באש תשרף" (ויקרא, פרשת אמור, כ"א, ט').

"ובת איש כהן", זה רצון לקבל, שנובע מהמדרגה הגבוהה ביותר. אם הוא מכוון למען קבלה עצמית (שזה נקרא "מחללת את עצמה"), אז צריך להשמיד אותו, "לשרוף באש". כי את דרגת הרצון "בת איש כהן" אי אפשר לטהר על ידי סקילה או הרג או גינוי, אלא רק על ידי שריפה של הכוונה "על מנת לקבל לעצמו". הרצונות עצמם לא נעלמים ולא מתחלפים, אלא מתחלפות רק הכוונות. "להעביר באש" מסמל, שהדין שמשנה את הכוונה, צריך להיות בדרגה הגבוהה ביותר, בדרגת אש.

את כל המושגים שהוזכרו לעיל לא צריך לתפוס בצורות אנושיות, כי אפילו העולם שלנו מצטייר לנו כמו תמונה על מסך מחשב שבעצם לא קיימת: היא מוצגת על ידי מטענים חשמליים על מסך ניאון. וכל השמות והכינויים של העצמים והתופעות שכביכול נראים על ידינו, זה בסך הכול סימונים מוסכמים, שהופיעו במוח שלנו, שמחליף בצורה כזאת אותות אלקטרוניים.

עד שהאדם לא ישיג רוחניות, הוא לא יבין על מה מדובר בתורה. אנחנו רואים ומרגישים הכול בתוכנו. אין שום דבר מחוץ לנו! כל העולם הוא בתוכי. לכן אנחנו עובדים על עצמנו, בכך שאנחנו מתארים לעצמנו שכל מה שמדובר עליו, נמצא בתוכנו. דווקא בצורה כזאת אנחנו יכולים להתחיל להרגיש את מה שנאמר בתורה ולתפוס את זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 21.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest