דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / בתוך מלכודת אגואיסטית

בתוך מלכודת אגואיסטית

laitman_2010-12-12_9533-70.jpg

זאת בעיה קשה לאדם, להבין באיזה עולם הוא נמצא, כיצד להביט על המציאות, איזו נקודת מבט לבחור, כיצד להתנתק מהשקר הפנימי ולראות לא את מה שהוא רוצה בתוך האגואיזם שלו, אלא לראות תמונה אובייקטיבית שאינה תלויה בתכונותיו, ברצונותיו ובמצב רוחו?

אנחנו יודעים ש"כל הפוסל במומו פוסל" ומסתכל במבט משוחד ומגמתי המעוות לגמרי את נקודת המבט שלנו על החיים, וכך פועל העולם כולו. אנחנו רואים מתוך ההיסטוריה, עד כמה האנשים טעו במשך הדורות בתפיסת המציאות, בגישה לחיים, בלי להבין באיזה עולם הם חיים ולאיזו מטרה.

מי שלומד את חכמת הקבלה כבר יש לו את האפשרות במידה כלשהי לראות את האמת. אך האדם שסגור בתחום הפנימי של העולם שלנו, רק בגבולות המעגל הזה, אינו יכול לראות שום דבר שחורג מעבר לגבול. כאן בתוכו, הוא רואה הכול בתוך האגו שלו, במסגרת התועלת האישית, ואינו מסוגל לחשוב על שום דבר אחר.

כל ההשתוקקות שלו מופנית רק פנימה, לנקודה הפנימית שלו. לכן בלתי אפשרי שיתעורר בו רצון כלשהו או מחשבה לראות משהו חוץ מהעניין שלו, שהוא הכי קרוב אליו.

מההתחלה הוא נברא כך שאינו רואה ואינו מרגיש את מה שלא נמצא במגע עם הנקודה הפנימית שלו. האדם אינו מסוגל אפילו לחשוב על כך, כיוון שזה חורג מעבר לתחום התפיסה שלו. לידו יכולה להתקיים מציאות אחרת שהיא פי מיליארד גדולה וחזקה יותר מזו שהוא מרגיש בתוך הנקודה הפנימית האגואיסטית שלו, אך הוא לגמרי אינו מעוניין בה ולכן אינו רואה. הרשימות שלו מכתיבות לו שעליו לדאוג רק למה שקשור לעצמו – וכך הוא עושה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 10.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן ללמוד להבין מהפעם הראשונה
המשקר לעצמו
אז איפה אני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest