דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בתהודה עם הכוח העליון

בתהודה עם הכוח העליון

שאלה: מדוע הרב"ש כותב, שמי שהולך בדרך ה' הוא עושה את ה'?

תשובה: זה באמת נראה מאוד מוזר שהאדם עושה את הבורא. אבל זה אכן כך, גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה פנימית.

ישנן בעולם הזה 3800 דתות ואמונות למיניהן וכולן הומצאו על ידי בני אדם מתוך הדמיונות והתיאורים שלהם. הם יצרו לעצמם "אלוהות" והם תלויים בה.

עד היום מופיעים בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה כל מיני מגלי עתידות, אסטרולוגים. בוודאי שהאנשים הם אלה שיוצרים לעצמם את הבורא, את ה"אלוהים" שלהם, כל אומה בהתאם לאופי שלה ועם מאפיינים מסוימים משלה.

כך זה קורה בחיצוניות ובפנימיות, כלומר בחכמת הקבלה. רק בהתאמה לכלי ניתן לתת צורה לכוח העליון, שהוא בעצמו חסר כל צורה או דמות. אם צורת הכלי שלי דומה במשהו לכוח העליון המופשט, אז אני מרגיש בתוכו שמימשתי את חוק השתוות הצורה ומרגיש את תכונותיו ואת מהותו של הבורא.

יוצא מכך, שאני לבד יוצר את הבורא כי אני בונה את הכלי שבו אפשר להרגיש את תכונות העליון, בתוך "מלכות" ניתן להרגיש את "זעיר אנפין" לפי השתוות הצורה שלהם, לפי הדבקות וההתאמה.

כלומר, אני בעצמי בונה את הבורא אך לא כפי שמתחשק לי, כמו בדתות החיצוניות, שבהן כל אומה יצרה לעצמה את דמות ה"אלוהים" או הפכה איזה אדם לאליל.

אנחנו יוצרים את הדמות הזאת כנגד לטבע שלנו, כלומר היא אף פעם לא תוכל סתם כך להיווצר בתוך הדמיון שלנו או בתוך הרצון. ובנוסף, אנחנו משתוקקים להשתוות הצורה, ורק אחרי שנשיג התאמה מסוימת בין התכונות נוכל להרגיש שיצרנו את הבורא בתוכנו. לכן אנחנו נקראים "אדם", זאת אומרת, "דומה" לבורא.

הבורא, משמע, "בוא וראה", אבל "לבוא" חייבים בתוך הרצונות וההרגשות שלנו. הבורא אינו קיים מחוץ לרצון שלי. אני מרגיש ומגלה אותו במידת ההבנה שלי, התפיסה, היכולת לתאר בתוך הרצון שהוא ברא.

אני לא מסוגל לדבר עליו כשלעצמו, אלא רק על מה שאני קולט ומשייך אליו. זהו הבדל עצום. אני מתקן את הכלי שלי עד שהוא ייכנס בתהודה עם הכוח העליון. ואז בתוך התכונות שלי אני תופס משהו שאני מתאר לעצמי כבורא. אמנם, הדמות הזאת קיימת רק לגביי.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה": בוא, תשנה את עצמך עד המצב שבו תוכל לראות. אך מה אתה רואה? את התכונות המתוקנות שלך שדומות לו.

מתוך השיעור על אגרת של הרב"ש, 21.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעה ברגשות רוחניים
אנחנו בעצמנו יוצרים את הבורא
איפה הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest