דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשרשרת לעולם אין סוף

בשרשרת לעולם אין סוף

"ואיש אשר ישכב את דדתו ערות דדו גלה חטאם ישאו ערירים ימתו." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוק י"ט).

כל הקשרים שמביאים למגע לא נכון בין המדרגה התחתונה למדרגה העליונה, אסורים על ידי התורה, מפני שבהם נפסק סולם העלייה.

ה"רשימות" צריכות לעלות באותה השרשרת שבה הן ירדו מעולם אין סוף דרך כל העולמות לעולם שלנו. לכן אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם הטבע, חוץ מאשר לעקוב בקפדנות אחר ההגבלות שצוינו.

אז למה לא ברור לנו, באיזה "רשימו" אפשר להשתמש ובאיזה לא? זה נעשה בכוונה, כדי שאני אברר, למרות כל הדחפים, המחשבות והרצונות שלי, את הפעולות הנכונות ביותר.

ואילו, הפעולות הלא נכונות עוזרות לי לחדור לעומק המערכת ולראות, למה הכול בנוי בצורה כזאת. ולזה צריך את הבלבול הזה, כדי ליישר את המוח שלנו ולראות כיצד הכול עשוי בפנים. זה נותן לנו את עמקות ההשגה.

השרשרת, שמובילה לעולם אין סוף, היא מאוד מדויקת וקפדנית. אתה תוכל לעלות רק לפי אותו החוט, שלפיו ירדו למטה כל הנתונים הגנטיים הרוחניים שלך. לכן, כל מה שלא מוליד את המדרגה הבאה, לא סתם נחתך, אלא קודם כל נחקר.

החיתוכים הם הכרחיים, כדי להשיג את המנגנון הפנימי של המערכת. כי ללא זה אתה היית מלאך, כלומר, בהמה, המובלת על ידי הטבע ומבצעת באופן אינסטינקטיבי רק פעולות נכונות.

אבל כאשר יש לך כמות עצומה של אפשרויות ואתה חושב מה מותר ומה אסור, למה מותר ולמה אסור, בזה שנובר בפיתויים, בקשיים, ובוחר במחשבות ובכוונות הנכונות, אז דווקא אז מתגלה אצלך השגת המערכת העמוקה, הישירה ובעלת הנפח, שנקראת "בורא".

היא הייתה מותאמת לך ואתה הופך לבעל הבית שלה. בדיוק כמו שמניצן גנטי אחד מתפתח עוּבָּר, אדם, אותו הדבר קורה גם כאן.

בעצם אצלך יש רק נקודה קטנה ואפשר לסובב אותה לאן שרוצים, אין בה שום כיוון. אבל כאשר אתה מתחיל לעבוד בעזרת ההוראות של התורה ולחקור לאן, מה ואיך, אתה מתחיל לראות את הקשר של כל המערכת העצומה עם הנקודה שלך. בסופו של דבר, היא הופכת ליסוד של המערכת הזאת.

כך או אחרת, אתה חייב לעבור את כל השבילים האלה, לחקור אותם. בכל מקרה, בהכרח יתנו לך אותם מלמעלה בהתאם לשורש הנשמה שלך, עם ה"רשימו" הכללי שטמון בך. כל אחד מאיתנו צריך לעבור את זה בסגנון שלו, בצורה שלו. אחרת אתה לא תהפוך להיות בעל הבית של המערכת.

הערה: אבל כל החטאים הקדמוניים האלה מתרחשים גם בעולם שלנו, כתוצאה של השורשים הרוחניים. נניח, זיווג בין שני גברים או גילוי עריות ואחרים.

תשובתי: זו תוצאה של שבירת המערכת, שבכוונה הייתה צריכה לרדת בצורה כזאת, להיהרס ולהתגלות במלואה בנו, כדי שאנחנו נתחיל להרכיב אותה ולעלות.

"ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם ולא תקיא אתכם הארץ אשר אני מביא אתכם שמה לשבת בה." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוק כ"ב).

זהו תנאי, שלפיו אפשר להיכנס לארץ, לארץ ישראל, שבה הכול נקי ואין שום איסורים. אתה כבר נמצא בכזאת דרגה, כאשר כל החוקים הללו הופכים להיות עבורך חוקים טבעיים, ואינך עובר עליהם, מאחר ובכלל אינך מרגיש שהם נמצאים לפניך כאפשריים לקיומם או להפרתם. זה כבר לא קיים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 23.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להימנע ממגעים לא נכונים
מעצב של הנשמה
מערכת החלשת האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest